PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Germian Fabius BREST resimleri


nimlahza
18-03-2011, 12:20
Germian Fabius Brest resimleri ve hayatı;

http://www.istanbulsanatevi.com/galeri/images/iri/7225.jpg

http://www.istanbulsanatevi.com/galeri/images/iri/7478.jpg

http://img242.imageshack.us/img242/9793/63464316om0.jpg
Eserin Adı: Boğaziçi
Orijinal Ebadı: 52 x 74 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon



http://img242.imageshack.us/img242/5564/33499365qj7.jpg
Eserin Adı: Üsküdar
Orijinal Ebadı: 52 x 75 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon

http://img242.imageshack.us/img242/120/66984662ci1.jpg

Eserin Adı: Cami Dibi
Orijinal Ebadı: 74.9 x 116.2 cm
Tekniðğ: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduðu Yer: Özel Koleksiyon


http://img242.imageshack.us/img242/7522/80622318ig3.jpg
Eserin Adı: İstanbul
Orijinal Ebadı: 36 x 60 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon


http://img242.imageshack.us/img242/58/96258981sf8.jpg
Eserin Adı: Istanbul
Yapım tarihi: 1874
Orijinal Ebadı: 80 x 59.7 cm
Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon


http://img242.imageshack.us/img242/381/18578624ea7.jpg

Eserin Adı: Boğaziçi`nde Balıkçılar
Orijinal Ebadı: 115 x 90 cm
Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon

http://www.steveartgallery.se/upload1/file-admin/images/new12/Germain-Fabius%20Brest-472739.jpg (http://www.steveartgallery.se/france/picture/image-40028.html#)
http://1.bp.blogspot.com/_B-z7NcYNW2A/SUmM6s-L0BI/AAAAAAAABAY/AtF8pOc4bnw/s1600/brest.JPG

http://www.artvalue.com/image.aspx?PHOTO_ID=2184829http://www.artvalue.com/image.aspx?PHOTO_ID=2231714http://www.artvalue.com/image.aspx?PHOTO_ID=1770018http://2.bp.blogspot.com/_B-z7NcYNW2A/SUmQR7ZrLrI/AAAAAAAABAo/ChLciffrM_M/s1600/brest3.jpg

http://www.artvalue.com/image.aspx?PHOTO_ID=2452748

http://www.artvalue.com/image.aspx?PHOTO_ID=2829464

İstanbul Ressamı - Germain Fabius Brest



19. yüzyılın ikinci yarısında Fransa sanat çevrelerinde İstanbul ressamı olarak ün yapan Germain Fabius Brest (Marsilya 1823-Marsilya 1900) İstanbul pitoreskinin başlıca yaratıcılarındandır. Fransa'nın çeşitli devlet müzelerinde eserleri bulunan sanatçının Topkapı Sarayı Müzesi'nde ve pek çok özel koleksiyonda tabloları yer almaktadır. Brest özellikle 1980 sonrasında Türkiye'de oluşturulan özel oryantalist resim koleksiyonlarının aranılan ve sevilen ressamı olmuştur. İstanbul'un günümüzde tamamen kaybolmuş pitoresk köşelerini nostaljik bir özlemle onun resimlerinde yeniden bulmak mümkündür.


19. yüzyıl Paris Salonu'nda -Türkiye uzmanı- olarak tanınan Fabius Brest tablolarının ön planına yerleştirdiği günlük yaşantıyı oryantalist manzara dekoru içinde sunar. O yapıtlarında pitoresk görünümlerin peşine düşmüş bunu adeta kalıplaştırdığı canlı renkli ahşap ev gruplarını gölgeli ağaç kümelerini beyaz minare ve kubbeleriyle camileri meydan çeşmelerini boğazda yelkenlileri farklı etnik giysilerle hareketli insan guruplarını kullanarak ifade etmiştir. Sanatçı kentte çalışan diğer oryantalist ressamlar gibi eski İstanbul'un batılılaşmanın etkisinden uzak dar ve düzensiz sokaklarını adeta birbirine değen ahşap evleriyle eski mahallelerini tablolarına konu almıştır. Manzaralarında Boğaziçi ve Haliç kıyılarındaki küçük yerleşmeleri anlatmayı seven Brest İstanbul'u çok yakından tanımış olmakla birlikte resimlerinde gerçek görüntüyü aktarmaktan çok kentten kendisinin algıladığı şiirsel bir dünyayı yansıtmak istemiştir. Sanatçı zaman zaman farklı mekânlardan derlediği görüntüleri amaçladığı pitoresk etkiyi güçlendirmek için bir arada kullanarak -kapris-ler oluşturmaktan kaçınmamıştır. Çoğu kez yapıtlarında gerçekle hayal edileni birlikte ele alan Brest ışığa ve ışıkla vurgulanmış renge önem verir. Genellikle açık renk tonlarını kullanır. Kompozisyonlarında resmin solunda ya da sağında gruplaşmış evler küçük bir mahalle kahvesi çınar ağaçları arka plandan yükselen beyaz bir cami önde ise gündelik yaşantılarını sürdüren renkli giysileri içinde İstanbullular görülür. Osmanlı dinsel ve sivil mimarlığı hemen hemen tüm yapıtlarının egemen öğesidir.

Manzaraların ön planında yer alan küçük figürler giysilerinin renkleri kadar üzerlerine düşen ışığın etkisiyle kazandıkları ifadeleriyle de ilgi çekerler. Osmanlı kent yaşantısının tüm canlılığıyla anlatıldığı bu resimlerde figürler kahvehanelerde ya da bir çeşme önünde aralarında konuşurken alışveriş yaparken yelkenleri toplarken balık tutarken birbirleriyle ilişki içinde betimlenmiştir. Brest'in yapıtında kullandığı bu pitoresk atmosfer dönemin oryantalist beğenisine hitap eder. Onun bu yaklaşımı tüm yapıtlarına egemendir ve sanatının özgün yanını oluşturur.


Fabius Brest'in krokileri yağlıboya ve suluboya çalışmaları bulunmaktadır. Dış mekânlarda doğa gözlemleri alınan küçük notlar açık hava resmi taslakları atölyede tamamlanan resmin ön hazırlıklarını oluşturur. Brest renk ve ışığa önem veren bir sanatçı olduğundan daha çok yağlıboya tekniğini kullanarak resmini geliştirmiştir. Genellikle tuval üzerine yağlıboya ile çalışan bir sanatçı olmasına rağmen Marsilya Güzel Sanatlar Müzesi'nde bulunan 19x24 cm'lik bazı küçük çalışmalarından anlaşılacağı gibi ahşap üzerine yağlı boya resimler de üretmiştir. Sanatçı ışıklı renkleri kullanarak serbest fırça darbeleri ile resimlerini gerçekleştirir. Özellikle küçük boyutlu resimleri bir -poşad- tazeliği taşımakla beraber resmin içinde kullandığı ayrıntıların titizliği sanatçının gözlem ve desen gücünü ortaya koyar. Brest'in resimlerinin belki de en etkileyici yanı yapıtının tazeliğini koruması çabuk icra edilmiş etkisi yaratması ama ayrıntıda bir finisyona sahip olmasıdır.


Alıntı.