bakimliyiz
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > DİNİMİZİ TANIYALIM > Dini Bilgiler

Kadın Portalı Kayıt Ol İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 18-07-2013, 03:40   #1 (permalink)
 
elif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Mümin bir delikten iki defa sokulmaz anlamı

Mümin bir delikten iki defa sokulmaz anlamı- müslüman bir delikten iki defa sokulmaz

Yüce Allah insanı netice itibarıyle dünyasını da ukbâ*sını da mes’ud yapsın diye yaratmıştır. Fakat cehalet ve gaflet perdesi gibi hâller insanın maruz kaldığı bir kısım maddî-manevî musibetleri ve ferdî-içtimâî dertleri anlayıp zamanında tedbir almasına mâni oluyor ve bu yüzden de insanımız aynı musibet ve dertlere def’alarca maruz kalıp sıkıntılar ve meşakkatler içinde kıvranıp duruyor. Öyleyse çare olarak hâdiselere karşı cehalet ve gaflet perdesini tefekkür şuur dikkat ve ibret gibi hususlarla aralayıp uyanık ve tedbirli olmak lâzımdır ki hülâsası aşağıdaki îkazlardır.

Birinci Îkaz

Mü’min akıllı bir kimsedir. Akla sebeb müsebbeb arasında irtibat kurup âkıbeti görmesi yönüyle akıl denmiştir. İnsan aklı sayesinde yapacağı işlerin netice ve âkıbetini düşünür görür ve kendisini ona göre ayarlar.

Neticesini kötü gördüğü işleri yapmaktan vazgeçer ne*ticesini hayırlı gördüğü işleri yapmaya hem de daha güzel ve daha sağlam bir şekilde yapmaya devam eder; hatta o mevzuda başkalarını da teşvîk eder.

İnsan gerek başkalarının tecrübesi ile gerekse kendi tecrübesi ve aklıyla zararlı görüp âkıbetinden hoşlanma*dığı ve endişe duyduğu işlerle uğraşmadığı gibi; o zamana kadar neticesinde zarar gördüğü sebeblerle ve şartlarla da alâkasını keser. Zarara uğradığı delik ve gedikleri tıkar. Huzursuz olmasına sebeb olan zemin ve sahayı kurutur.

İkinci Îkaz:

İnsan neticede zarar göreceği muhakkak olan bir kısım nâhoş hadiselerin âmillerini ve sebeblerini bazı tedbirler almak suretiyle yok etmiyor ve ortadan kaldırmıyorsa de*mek o kimse ya akıl ve fikriyle âkıbeti görmekten âcizdir veya zarara bilerek râzı oluyor ki bunların hiçbirisi kâmil îmana sahib olan kimseye yakışmaz. En azından ikaz edilince hâl çaresine bakmalıdır. Aksi takdirde ona mer*hamet edilip acınmaz ve kendisi zararla baş başa bırakılır.

Üçüncü Îkaz:

Şu bir gerçektir ki insanlara gelen ve onları huzursuz eden küçük-büyük bütün felâketler işledikleri bazı hataları yüzünden gelmektedir. Bu hatalar da ya hayırlı bir ameli ihmal edip terk edişleri veya bir masiyeti irtikab edişlerin*den kaynaklanmaktadır. Bununla beraber gelen belâ ve musibetler yapılan ihmal ve irtikâbın küçüklüğüne bü*yüklüğüne şahsî veya umûmî olmasına göre çaplı can alıcı ve sürekli olur.

Meselâ; insanımızda merhamet ve hürmet kalkmış ise bunun bir sebebi vardır. Ortada anarşi diye korkunç bir canavar hortlamış ise insanlar arasında emniyet ve itimat kaldırılmış ise adam öldürmeler çoğal*mış ise insanlarda kanaat iktisad kalmamış ve bu yüzden de bereket kalkmış ise; elbette ki bu gibi içtimâî hastalıkları ve korkunç âkı*betleri hazırlayan mikroplar ve faktörler vardır. Bu mikrop ve faktörlerin başlıcaları: Neslin Yüce Yaratıcı’yı tanıma*ması Kur’ân’dan ve İslâm’dan uzak*laşması neslin za*manın şartlarına göre eğitilmemesi ve neslin mukadde*satdan uzak bir şekilde yetiştirilmesidir.

Denilebilir ki bütün dertlerin kaynağı bunlardır. Hattâ bunların da temelinde bulunan küfür ve dalâlettir.

Dördüncü Îkaz:

Beşer madem şimdiye kadar bu faktörlerin gelişmesine göz yumduğu ve gereken tedbirini almadığı için defalarca zarara uğradı ve başını dertten kurtaramadı; o takdirde aklını kullanıp evvela zararını gördüğü gedikleri ve deli*kleri sağlam bir şekilde tıkamalıdır ki korktuğu ve endişe duyduğu kötü âkıbetten halas olsun. Buna göre;

a- Cennet-cehennem mefhumunu tanımayan neslin merhamet ve hürmetten uzak olması ve cana kıyması ga*yet normaldir. Çünkü bunların dışında kendisine mâni olma hususunda arz edilecek engeller onun nazarında hiç*tir değersizdir.

b- Mukaddesâtı ve hâssaten Allah Teâlâ’yı ve Allah korkusu diye bir şeyi bilmeyen neslin rûhî ve kalbî boş*luktan kaynaklanan anarşinin içerisine girip bir anarşist olması kadar normal bir şey olamaz. Çünkü ruhun ve kalbin tatmîni ve oturaklaşması îman Kur’ân namaz zikir ve tefekkür iledir. Bunlardan mahrum olan bir insanın ruhu kalbi ve aklı tatmin olmayı başka yerlerde aramaya kalkışacaktır. Fakat bulduğu her şey onu çileden çıkaracak ve iyice batıracaktır. Zîrâ bu duygular fâni ve abes şeylerle tatmin olmazlar. Onlar ancak ebedle ve hikmetli şeylerle tatmin olurlar.

c- Emniyet imandan gelir ve ancak kâmil mü’minler arasında bulunur. Kâmil îmanı muhafaza etmenin yolu ise onu farzları işlemek ve haramları terk etmek suretiyle tak*viye etmektir. Bu durumda îmanı olmayan veya zayıf olan kimseler arasında emniyetin te’mini ve itimadın yerleşmesi düşünülemez.

d- İnsanların kanaatkâr ve iktisadlı olmalarının yegâne çaresi Rezzak-ı âlemi iyice tanımalarıdır. Cenâb-ı Hakk’ı Rezzâk-ı âlem olarak bilip itikad etmeyen ve kadere teslim olup taksîmâtına râzı olmayan ve kendine düşen tedbîri aldıktan sonra Allah’tan gelen her türlü darlık ve sıkıntıya gönül rahatlığıyla katlanmayan kimse hiç kanaatkâr ola*bilir mi? Hem yaptığı harcamalardan dolayı hesaba çeki*leceğini düşünmeyen ne diye iktisad etsin ki Mümin bir delikten iki defa sokulmaz anlamı.

Bütün bunlardan anlaşılıyor ki herhangi bir şarta ve sebebe riâyetsizlik çok pahalıya mal olmakta ve sahibini bitirmektedir. Akıllı kimse faydalı ve lüzumlu olan şeyleri yapar faydasını görmediği veya zararlı olan işleri yapmak*tan vazgeçer. Böylece her iki hayatın zarar ve hüsranın*dan kurtulur; hayır ve saâdetini elde eder.

Elhâsıl: Mü’minler ibret ve intibah kabiliyetlerini sön*dürmemelidirler. Yani geçmiş felâketlerden ibret almalı tekerrürüne sebeb olmamalıdırlar.

Şâirin:
Geçmişten adam ibret alırmış ne masal şey;
Beşbin senelik kıssa yarım hisse mi verdi.
Tarihi tekerrür diye tarif ederler;
Hiç ibret alınsaydı tekerrür mü ederdi.

dediği gibi tarihî felâketler ibret alınsın diye şekilden şekile tekerrür eder durur; fakat hani bir düşünen Mümin bir delikten iki defa sokulmaz anlamı.

(el-Lü’lüü vel-Mercan: No: 1887)


elif isimli Üye şimdilik offline konumundadır  





Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Mümin bir delikten iki defa sokulmaz anlamı

Mümin bir delikten iki defa sokulmaz anlamı konusu, DİNİMİZİ TANIYALIM / Dini Bilgiler forumunda tartışılıyor.



Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Mümin Ne Demektir-Mümin Nedir-Mümin Kime Denir elif Soru Cevap 0 05-04-2013 06:51
Türk siyasi tarihinde 6 defa gitti, 7 defa geldi hangi siyasetçi için kullanılmıştır? Я Soru Cevap 0 09-02-2013 08:05
Ya Bir Yol Bul Ya Bir Yol Aç - Mümin SEKMAN nimlahza Kütüphanemiz 0 03-05-2011 11:07
Herşey Beyinde Başlar - Mümin SEKMAN nimlahza Kütüphanemiz 0 02-04-2011 01:43
İlk defa soyundu! Bakimliyiz E - Kolay Sinema 0 12-05-2008 01:10

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Saat şuan 08:14 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats