bakimliyiz
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > DİNİMİZİ TANIYALIM > Dini Bilgiler

Kadın Portalı Kayıt Ol İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 21-07-2013, 03:46   #1 (permalink)
 
elif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Şehvet nasıl yenilir

Şehvet nasıl yenilir-nefis nasıl yenilir-şehvete düşkünlük nasıl yenilir

Aklı başında olan kimsenin nefsin azgın arzularını açlıkla sindirmesi gerekir. Çünkü Allah'ın (C.C.) düşmanını (nefsin azgın arzularını) ancak açlık gemleyebilir.
Nefsin azgın arzuları yemek ve içmek şeytanın vasıtalarıdır. Nitekim Peygamberimiz (S.A.S.) şöyle buyurur:
— Şeytan insan vücudunda kan damarları yolu ile dolaşır Binan-aleyh siz onun dolaşım yolunu açlıkla daraltınız. Kıyamet günü insanla-rın Allah'a en yakın olanı en uzun müddet aç ve susuz kalanıdır.»
İnsanoğlu hesabına en büyük tehlike kaynağı midenin doyumsuz ar-zularıdır. Hz. Adem (A.S.) ile Havva'nın huzur ve istikrar yurdundan (cen-netten) çıkarılarak horluk ve yokluk diyarına (dünyaya) gönderilmeleri-nin sebebi odur.
Bilindiği gibi bir ağaç meyvesinden yemek kendilerine Allah tarafın-dan yasaklandığı halde azgın arzularına yenilerek sözkonusu ağacın mey-vesinden yediler de çırılçıplak kalıverdiler.
Tahkike göre mide aşırı arzuların kaynağıdır. Hikmet ehlinden biri der ki «nefsinin kontrolu altına giren kimse onun azgın arzularından hoş-lanmaya mahkûm olmuş onun yanılmalar zindanında tutuklanmış ve kal-bini faydalı şeylerden mahrunr etmiş olur. Vücud azaları toprağını azgın arzularla sulayanlar kalblerinde pişmanlık ağacı dikmiş olurlar.»
Ulu Allah (C.C.) canlıları üç türlü yaratmıştır: Melekleri akıllı ve fa-kat azgın isteksiz yaratmıştır. Hayvanları azgın isteklerle donatmış fa-kat onların yapısına akıl katmamıştır.
İnsanoğlunu ise akıl ve arzuları birarada yapısına katarak yaratmış-tır. Buna göre aklını azgın arzularının kontrolüne veren kimse hayvan-lardan aşağıdır bunun tersine azgın arzularını aklının kontrolü altında tutan kimse de meleklerden üstündür.
—HİKÂYE—
İbrahim Havvas (raimehullahu) anlatıyor: Bir gün Likâm dağında idim. Bir nar ağacı gördüm canım çekti ondan bir nar kopararak yar-dım ekşiymiş elimden attım ve yoluma devam ettim. Az ileride birini gör-düm yere serilmiş ve üzerine arılar üşüşmüştü.
Adama selâm verince «aleykümselâm ya İbrahim» diye cevap ver-di. «Beni nereden tanıyorsun» diye sordum. «Allah'ı tanıyanlara hiç bir şey saklı değildir» karşılığını verdi. Ona «anlaşılan Allah ile münasebetin var şu arılardan seni kurtarmasını O'ndan istesene» diye takıldım.
Bana şu cevabı verdi «ben de senin Allah ile münasebetin olduğunu sanıyordum. Asıl kendin nar düşkünlüğünden seni kurtarmasını istesene! Nar düşkünlüğünün acısını insan ahirette çeker oysa arı sokmasının acı-sı dünyadadır. Öte yandan arı sokması vücudu incittiği halde azgın arzu-lar iğnelerini kalbe batırırlar.»
Bana ağır fakat faydalı bir ders veren adamı kendi halinde bıraka-rak yoluma devam ettim.» .
Nefsin aşırı arzuları padişahları köle yaptığı gibi sabır da köleleri pa dişahlığa yükseltir. Hz. Yusuf (A.S.) sabrı sayesinde Mısır meliki oldu. Bu-na karşılık Züleyha nefsinin azgın arzusu yüzünden Hz. Yusuf'a (A.S.) karşı duyduğu aşkı gemleyemediği için zavallı düşkün yoksul yaşlı ve gözlerinden mahrum bir duruma düştü.
Ebul Hasan Errazi'nin (rehimehullahu) anlattığına göreölümünden iki yıl sonra babasını rüyasında görür üzerinde katrandan bir elbise var-dır. Ona sorar «babacığım niye seni cehennemliklerin kılığı içinde görü-yorum.»
Babası «yavrum nefsim beni cehenneme sürükledi! Sakın nefsine al-danma» der.
Şairin biri bu konuda şöyle der:
Başıma dört belâ sarıldı.
Sapıklığım ve iradesizliğim yüzünden düştüm pençelerine:
Şeytan dünya nefsim ve sonu olmayan arzular. '
Hepsi de düşmanım acaba kurtuluş nasıl?
İhtiras ve kuruntuların karanlığında
Nefsimin beni sonu olmayan arzulara çağırdığını görüyorum.»
. .
Hatem'ül Asam (rehimehullahu) der ki «nefsim ayakbağım ilmim silâhım günahım hayal kırıklığım ve şeytan da düşmanımdır. Nefsimin ar-zusuna hiç bir zaman uymam.»
Ehli marifetten bir zatın şöyle dediği nakledilir: Cihad üç türlüdür. Birincisi kâfirlerle savaşmaktır ki bu zahirî cihad'dır. Ulu Allah'ın «Allah yolunda cihad edenler...» âyet-i celilesinde cihadın bu çeşidine işaret edilmiştir (20).
İkinci çeşit cihad ilimle ve inandırıcı deliller ile batılın taraftarlarına karşı verilen cihaddır. «En iyi usulle onlara karşı koy» âyet-i kerimesi bu çeşit cihada işaret eder. (21)
Üçüncü çeşit cihad kötülüğü emreden nefse karşı verilen cihaddır. Bunun hakkında Allah şöyle buyurur:
Şehvet nasıl yenilir
—Bizim uğrumuzda cihad edenlere yollarımızı gösteririz» (22).
Peygamber'imiz (S.A.S.) de bu konuda şöyle buyurur:
— En faziletli cihad nefse karşı verilen cihaddır.»
Nitekim sahabîler (Allah onlardan razı olsun) kâfirlere karşı verilen bir savaştan dönünce «küçük cihaddan büyük cihada döndük» derlerdi.
Nefse şeytana ve azgın isteklere karşı verilen cihada «büyük cihad» ismini vermelerinin sebebi şudur: Nefse ve azgın arzulara karşı verilen ci-had aralıksızdır oysa kâfire karşı arasıra savaş verilir. Öte yandan cephe savaşçısı düşmanını görür fakat şeytan görünmez görünür düşmana karşı cihad vermek görünmez düşmanla cihad etmekten daha kolaydır.
Bir de şeytana karşı savaşırken onun senin nefsinde bir destekçi-si vardır bu destekçi nefsin azgın arzularıdır oysa ki kâfirlerle yapılan savaşta onların senin nefsinde öyle bir yardımcıları yoktur bu yüzden şeytana karşı verilen cihad daha çetindir.
Yine savaşta kâfir öidürürsen zafer ve ganimet elde edersin kâfir seni öldürürse şehitlik rütbesi ile cennet kazanırsın. Halbuki şeytanı öl-düremezsin ama eğer o seni öldürecek olursa Allah'ın cezasına çarpı-lırsın.
Nitekim derler ki: «Savaşta atını elinden kaçıran kimse düşmanın eline düşer buna karşılık imanını yitiren kimse Allah'ın gazabına uğrar böyle bir şeyden Allah'a sığınırız!...»
Diğer yandan kâfirlerin eline esir düşen kimsenin elleri boynuna bağlanmaz ayaklarına pranga vurulmaz aç ve çıplak bırakılmaz. Oysa Allah'ın öfkesine muhatap olan kimsenin yüzü kara olur elleri boynuna kelepçelenir ayakları ateşten prangalara vurulur yediği ateş giydiği ateş ve içtiği ateş olur.


elif isimli Üye şimdilik offline konumundadır  





Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Şehvet nasıl yenilir

Şehvet nasıl yenilir konusu, DİNİMİZİ TANIYALIM / Dini Bilgiler forumunda tartışılıyor.


Konu etiketleri: nefis nasıl yenilir, şehvet nasıl yenilir, nefis nasil yenilir, sehvet nasil yenilir, sehvet nasil azaltilir, azgınlık nasıl azaltılır, allah aşkıyla nasıl yanılır, şeytan nasıl yenilir, azgin karilarn nevsi nasil olur, nefs nasıl yenilir, şehvet düşkünlüğü nasıl azaltılır, hz yusuf sehvet, nefs nasil yenilir, sehvet arzusu nasil yenilir, insan nefis ve şeytana nasıl yenilmez,

Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Kurutulmuş Balık Nasıl Yenilir elif Deniz Ürünleri 0 25-01-2012 02:52
Sınav stresi nasıl yenilir? elif Eğitim ve Öğretim 0 16-06-2011 05:03
Ameliyat Fobisi Nasıl Yenilir? elif Sağlık Soruları ve Cevapları 0 08-06-2011 06:49
Çocukların doktor korkusu nasıl yenilir? daywest Çocuk Sağlığı ve Eğitimi 0 24-10-2010 10:24
Diş hekimi fobisi nasıl yenilir? Hürriyet Sağlık Hürriyet / E - Kolay / Sabah Sağlık 0 14-07-2008 12:30

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Saat şuan 02:18 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats