bakimliyiz
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > DİNİMİZİ TANIYALIM > Dini Bilgiler

Kadın Portalı Kayıt Ol İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 24-07-2013, 04:02   #1 (permalink)
 
elif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Cünüpken kuranı okumak

Cünüpken kuranı okumak-cünüp iken kuran okumak

Peygamber Efendimiz hayızlı loğusa ve cünübün Kur'an okuması ile ilgili şöyle buyurmuştur; “Hayızlı kadın ve cünüp olan kimse Kur'an'dan bir şey okuyamaz” buyurmuşlardır.

( Tirmizi Taharet 98; İbni Mace Taharet 105; Darakutni Sünen 1/117)Ayrıca hz. Ali (r.a.)de şöyle demiştir: “Allah Resülünü cünüplüğün dışında Kur'an okumadan bir şey alıkoymazdı.” (Ebu Davud Taharet 90; Nesei Taharet 170; İbn Mace Taharet 105) Dolayısıyla bu hadisler cünüp ile hayızlı Kur'an okuyamayağı hususunda önemli bir delildir.(Ayni el-Binaye 1/644)

Bu hadislerden hareketle İslam alimlerinin çoğunluğu hayızlı kadının Kur'an'dan Kur'an okuma maksadıyla bir ayet bile okuyamacağını söylemişlerdir. Aynı zamanda bunlar bu halde iken Kur'an ayetlerini de yazamazlar. Bu konuda Tevrat İncil ve Zebur da Kur'an gibidir.(İbn-i Abidin Haşiyetu Reddi'l-Muhtar 1/293)

Fatiha dua niyetiyle okunabilir. Ayrıca Kur'andaki duaya benzeyen ayetler de Kur'an okuma niyetiyle değil de dua maksadıyla okunabilir. Mesela; Rabbena atina fiddünya haseneten ve filahireti haseneten ve gına azabennar gibi.

Aynı şekilde sevinçli bir haber duyan bir kimse “Elhamdülillah” diyebilir. üzücü bir haber duyan da “İnna lillah ve inna ileyhi raciun” diyebilir. (İbrahim Halebi Halebi Sağir s.37-39; İbn-i Abidin Haşiyetu Reddi'l-Muhtar 1/293)

İmam Malik'e göre hayızlı kadın mazeretli olduğundan ve Kur'an okumaya da muhtac olmasından dolayı cevaz vermiştir. Ancak hayız kanı kesildikten sonra gusl etmeden önce okuyamaz. (Zuhayli el-Fıkhu'l-İslami 1/471)

Diğer yandan zikir çekebilir dua edebilir. Bunlara bir mani yoktur. Hatta özel günlerindeki bir bayanın kıbleye doğru oturarak zaman zaman tesbih çekmesi dua etmesi isabetli bir davranış olur böylelikle adet gördüğü günlerinde bu şekilde manen beslenmiş olur.

Hayızlı ve nifaslı kadınların veya cünüplerin kunut vesaire gibi çeşitli duaları okumalarında tesbih ve tehlil kelimelerini söylemelerinde ve Hazret-i Peygambere salat ve selam getirmelerinde hiçbir mahzur yoktur. Hayız ve nifaslı halde olanlar Kur'an-ı Kerim'i okuyamamakla beraber onu dinleyebilirler.

Kur'an Kursu öğretmenliği veya hafızlık yapan bir kadın hayız halinde öğretim işini yardımcısına yaptıracaktır. Yardımcısı yoksa Hanefi ulemasından Kerhi ve Tahavi'ye göre öğretimini devam ettirecektir. Kerhi: öğretmen veya öğrenci hanım hayız halinde kelime kelime Tahavi ise yarımşar ayet söylemekle öğretim yapılmasında 'beis yoktur' demişlerdir.

Netice itibariyle İslam alimlerinin çoğunluğu Hanefi Şafii ve Hanbeli mezhebine göre hayızlı ve cünüp olan Kur'an ayetlerinden okuyamaz. (Zuhayli el-Fıkhu'l-İslami 1/471)
- See more at: Adetli İken Kuran Okunur mu ?
Hadîs-i şerif cünup iken Kur'ân okumanın caiz olmadığına delâlet ediyor. Cumhurun görüşü de budur. Bunlar üzerinde durduğumuz hadîs ile Tirmizî ve tbn Mâce'in Ibn Ömer'den rivayet ettikle*ri "Cünup ve hayızlı olan Kur'ân'dan bir şey okumasın” mealindeki hadî*se dayanmışlardır.

Cumhur her ne kadar cünubun Kur'ân okuyamayacağında hem fikir ise de bazı istisnalarda aralarında görüş ayrılıkları vardır. Şöyle ki;

Şâfiîlere göre zikir maksadıyla okunabilir.

İmam Mâlik ve Ahmed b. Hanbel "Cünubun bir âyet kadarını oku*masına ruhsat verilir" demiştir

Hanefilere göre: Duâ ve senaya dâir olan âyetleri duâ ve sena maksa*dıyla okumak caizdir.

İbn Münzir Taberî İbn Abbas ve Dâvûd ez-Zâhirî'ye göre cünup iken Kur'ân okumak caizdir. Bunlar Hz. Âişe'den rivayet edilen "Rasûlullah (s.a.) her halinde ALLAH'ı zikrederdi" hadîsine dayanmışlardır.

Cünupken Kur'ân okumanın haram olduğunu söyleyen Cumhura gö*re bu zikirden maksat Kur'ân-ı Kerîm'in dışında olanıdır.

Cünup iken bir örtü veya çubuk ile de olsa Kur'ân'a dokunmak imam*ların ekserisine göre haramdır. Hanefilere göre; Kur'ân'a bitişik olmayan bir kılıf bir mahfaza bir torba veya sandık içinde bulunan bir Mushaf-ı Şe*rifi tutmak caizdir. Bunların haricinde haramdır. Kur'âru Kerîme cünup iken el sürmenin haram olduğu görüşünde olan ulemâ "Ona (Kurân'a) tam bir surette temizlenmiş olanlardan başkası el süremez (O) âlemlerin Rabbi'nden indirilmedir"[340] âyeti kerimesine dayanmışlardır.

Dâvud ez-Zâhirî cünup kimsenin Kur'am Kerîme dokunmasını caiz gö*rür. Delîli RasûluUah (s.a.) Herakliyus'a yazdığı mektupta Kur'ân-ı Kerîm'-den âyet bulunuşudur. Gerek Herakliyus gerekse adamları pis (cünup) ol*dukları ve Efendimizin onların dokunacağını bildiği halde mektubuna âyet yazdığını söyleyerek görüşünü takviye cihetine gider.

Cumhur bu iddiaya "Rasûlullah’in mektubundaki bir âyettir buna da mushaf denmez" diyerek cevap vermiştir.

Hanefî Şafiî ve Hanbelîlere göre abdestsiz olan kişinin de Kur*ân-ı Ke*rîme dokunması haramdır. Kur'ân'a bitişik olan cildi kenanndaki beyaz kısım ve satırlarının arası için de hüküm aynıdır. Yalnız Hanefî ve Hanbelîİere göre abdestsizin Kur'ân-ı Kerîm ona bitişik olmayan kılıfı ile veya elbisesi*nin yeni ile dokunması caizdir.

Cünup veya abdestsiz olan kimse yanması suya batması kâfirin eline geçmesi veya necasete düşmesinden korktuğu takdirde Mushafı eline alabi*lir. Eğer eline almaz ve kurtarma imkânı varken yanmasına suya batmasına veya kâfirin eline geçmesine göz yumarsa günahkâr olur. Necasette bırakır*sa kâfir olur.

Netice olarak: Abdestsiz olan kişinin Kur'ân-ı Kerîm'e dokunması ona bitişik olan kapta olsa dahi caiz değildir. Abdestsiz iken ezberden Kur'ân okumak ve dinlemek caizdir.

Cünup iken Kur'ân'a dokunmak ve okumak caiz değildir. Ancak duâ âyetlerinin duâ maksadıyla ezbere okunması caizdir.

Cünup hayızlı ve nifaslı kadınların Kur'ân'ı dinlemelerinde bir beis yok*tur. -her ne kadar cünup olan kişinin bir an evvel yıkanması gerekli ise de-[341]


elif isimli Üye şimdilik offline konumundadır  





Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Cünüpken kuranı okumak

Cünüpken kuranı okumak konusu, DİNİMİZİ TANIYALIM / Dini Bilgiler forumunda tartışılıyor.


Konu etiketleri: cünüpken kuran okunurmu, cünüp iken kuran okunur mu, cünüpken kuran dinlenir mi, cünüpken kuran dinlenirmi, cenabetken kuran okunurmu, cünüp kuran okunurmu, cenabetken kuran dinlenir mi, cunupken kuran okunur mu, cenabetken kuran okumak, cünüpken kuran okumak, cünüp iken kuran dinlenir mi, cünüpken kuran okunur mu, cünüpken kuran dinlemek, cünüpken kurana dokunmak, cenabet kuran okunurmu,

Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Kuranı kerimde kaç cüz vardır? elif Dini Bilgiler 2 30-05-2016 04:41
Kuranı kerimle ilgili sorular elif Dini Bilgiler 0 19-07-2013 04:55
Cünüpken yemek yenir mi? elif Dini Bilgiler 0 17-07-2013 04:35
Kuranı Kerimde Ölüm Anı elif Dini Bilgiler 0 26-11-2011 06:09

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Saat şuan 03:05 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats