bakimliyiz
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > DİNİMİZİ TANIYALIM > Dini Bilgiler

Kadın Portalı Kayıt Ol İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 25-07-2013, 06:23   #1 (permalink)
 
elif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Hayvanların nefsi var mıdır

Hayvanların nefsi var mıdır-hayvanlarda nefis varmıdır

Hayvanlarda da ve cüz’i irade vardır. Çünkü mesela siz bir hayvana güzel davrandığınız zaman size korkmadan yaklaşır. Kötü davranıp dövdüğünüz zaman sizi gördüğünde sizden kaçar. Buradan da anlıyoruz ki hayvanların cüz’i iradesi vardır. Fakat teklifi iktiza edecek kadar değildir. Yani insanların taşıdığı “ibadet ve Allah’a itaat hususunda isterse yapar istemezse yapmaz” iradesi cinsinden değildir.

Hayvanatta akıl yok. Fakat;
1- His
2- Sevk ve şevk duyguları
3- Cüz-i bir cüz-i irade olduğundan akıl noktasındaki muamelattan hariçtirler ve sorumlu değillerdir. Fakat fıtratın kanunlarından mesul ve sorumludurlar. Mesela bir hayvan aklı olmadığı halde mezkur his ve duygularıyla ateşe yaklaşmaz düşmanından kendini korur yüksekliğin hesabını yapar hayatına lüzumlu levazımatı edinir yavrularını terbiye eder meskenini yapar ve özellikle de şefkat ve himaye noktasında çok hassastırlar dikkatle davranırlar.

Bu şefkat himayet hayat ve terbiye gibi fıtratın kanunları herkes için eşittir. Her mahluk için lüzumludur. Ve tamamının bunlardan hakkı ve hukuku vardır. Ateşe düşen hayvanın yandığı gibi şefkat himaye hayat vs.. gibi kanunları ve ortak hakları inciten hayvan kim olursa olsun hatta hayvan bile dahi olsa çarpılır ceza görür muhasebesi tutulur.

Bu gün bilim; nebatatta bile bazı hislerin bulunduğunu tespit etmiştir. Hayvanlarda ise ruh olduğundan onlara ait hisler ve zevklerle beraber kendi çaplarında cüz-i bir cüz-i iradeleri olduğundan kendilerine de bir pay çıkarttıkları için hayatları meşakkatli oluyor. Ve amelleri halisen livechillah olmuyor. Yani nebat gibi değiller. Cemadat ve nebatat hiç mesul değil hayvanat özellikle vahşi olanları kendi çaplarında mesul insanlar ve cinler ise tamamen mesul ve sorumludurlar.

Hadis-i şerifte; “Boynuzsuz olan hayvan kıyamette boynuzlu olan hayvandan hakkını alır.” Buyruluyor. Üstad Bediüzzaman ise “Canavarların ve vahşi hayvanların helal rızıkları ölü hayvanlardır.” Sağ hayvanları parçalayıp rızık yapmak şeriat-ı fıtriyece haramdır. Yapsalar ceza görürler. Bir aslanın kendi öz evlatlarına olan şiddet-i şefkat ve himayeyi nazara almayarak helal olan cenazeleri bırakıp fıtri şeraitçe haram olan zavallı ceylanın yavrucuğunu parçalayıp yavrularına rızık yaptığından fıtratın şefkat ve himaye kanununu incitip kırdığından dolayı bir avcının tuzağına düşüp öldürülmesi aynı adalettir.

Bu ceza dünyada görülmezse; ukbada görülür. Gerçi cesetleri fena olur fakat ruhları baki olduğundan hayvanlara arasında dahi bir muhasebe ve adalet mekanizması işleyecektir. Kim zerre kadar hayır işlese mükafatını şer işlese de mücazatını görecektir Ayet-i kerimesi de bu meseleye delil ve burhan olup her şeye şümul ve ihatası vardır.

Bu mevzuda;

1- Mutlak adalet amellerin zerre miskali bile ihmal edilmediğinden uygulanacağı.

2- Hayvanat arasındaki zulümlerin ve mazlumiyetlerin de hesaba girip hikmetlerinin olduğu insanların zahire bakıp fikren aldanmamaları; şefkat ve rahmet noktasında da zaaf ve acze düşmemeleri icab eder.

Hayvanlarda akıl olmadığından fıtratın kanunlarının onlara tatbiki ise; Fıtratın kanunları aklın düsturlarına tabi değildir. Cenab-ı Hak alemi bizim hendesemize göre yapmadığından dolayı aklı olmayana da tatbik edilir. Bundan dolayı bir anne evladını ateşten ve tehlikeden nasıl koruyor ise; aynı ebeveyn aklı ermeyen çocukları şefkat ve himaye kanununa zarar vermekten de korumalıdır. Yani bir çocuk eline aldığı bir kuş veya sineği öldürse; Kur’an’ın kanuna göre akıl ve baliğ olmadığından dolayı mesul değildir. Her şeye şümulü olan fıtratın kanunlarından şefkate halel verdiğinden düşse başı kırılsa müstahak olur. Bizim anlayamadığımız ve idrak edemediğimiz sabi çocukların ve mahlukatın başına gelen musibet ve muamelelerde bunun gibi nice ve maslahatlar mevcuttur.

Bu sistem hayvanatta da aynen cereyan eder. Ateşten sakınan yükseklikten korkan menfaatin ve avlanmanın en iyisini bilen hayvanlar ve özellikle canavarlar alemdeki hayat şefkat himaye ve terbiye kanununa itaat edip hudutlarını aşmamalıdırlar. Aşsa ve taşsa vaziyeti ve mahiyeti itibariyle kim olursa olsun evvela dünyada olmazsa ukbada mücazat ve mükafatları olacaktır.
- See more at: Hayvanlarda Nefis Var mıdır?
Hayvanlarda da ve cüz’i irade vardır. Çünkü mesela siz bir hayvana güzel davrandığınız zaman size korkmadan yaklaşır. Kötü davranıp dövdüğünüz zaman sizi gördüğünde sizden kaçar. Buradan da anlıyoruz ki hayvanların cüz’i iradesi vardır. Fakat teklifi iktiza edecek kadar değildir. Yani insanların taşıdığı “ibadet ve Allah’a itaat hususunda isterse yapar istemezse yapmaz” iradesi cinsinden değildir.

Hayvanatta akıl yok. Fakat;
1- His
2- Sevk ve şevk duyguları
3- Cüz-i bir cüz-i irade olduğundan akıl noktasındaki muamelattan hariçtirler ve sorumlu değillerdir. Fakat fıtratın kanunlarından mesul ve sorumludurlar. Mesela bir hayvan aklı olmadığı halde mezkur his ve duygularıyla ateşe yaklaşmaz düşmanından kendini korur yüksekliğin hesabını yapar hayatına lüzumlu levazımatı edinir yavrularını terbiye eder meskenini yapar ve özellikle de şefkat ve himaye noktasında çok hassastırlar dikkatle davranırlar.

Bu şefkat himayet hayat ve terbiye gibi fıtratın kanunları herkes için eşittir. Her mahluk için lüzumludur. Ve tamamının bunlardan hakkı ve hukuku vardır. Ateşe düşen hayvanın yandığı gibi şefkat himaye hayat vs.. gibi kanunları ve ortak hakları inciten hayvan kim olursa olsun hatta hayvan bile dahi olsa çarpılır ceza görür muhasebesi tutulur.

Bu gün bilim; nebatatta bile bazı hislerin bulunduğunu tespit etmiştir. Hayvanlarda ise ruh olduğundan onlara ait hisler ve zevklerle beraber kendi çaplarında cüz-i bir cüz-i iradeleri olduğundan kendilerine de bir pay çıkarttıkları için hayatları meşakkatli oluyor. Ve amelleri halisen livechillah olmuyor. Yani nebat gibi değiller. Cemadat ve nebatat hiç mesul değil hayvanat özellikle vahşi olanları kendi çaplarında mesul insanlar ve cinler ise tamamen mesul ve sorumludurlar.

Hadis-i şerifte; “Boynuzsuz olan hayvan kıyamette boynuzlu olan hayvandan hakkını alır.” Buyruluyor. Üstad Bediüzzaman ise “Canavarların ve vahşi hayvanların helal rızıkları ölü hayvanlardır.” Sağ hayvanları parçalayıp rızık yapmak şeriat-ı fıtriyece haramdır. Yapsalar ceza görürler. Bir aslanın kendi öz evlatlarına olan şiddet-i şefkat ve himayeyi nazara almayarak helal olan cenazeleri bırakıp fıtri şeraitçe haram olan zavallı ceylanın yavrucuğunu parçalayıp yavrularına rızık yaptığından fıtratın şefkat ve himaye kanununu incitip kırdığından dolayı bir avcının tuzağına düşüp öldürülmesi aynı adalettir.

Bu ceza dünyada görülmezse; ukbada görülür. Gerçi cesetleri fena olur fakat ruhları baki olduğundan hayvanlara arasında dahi bir muhasebe ve adalet mekanizması işleyecektir. Kim zerre kadar hayır işlese mükafatını şer işlese de mücazatını görecektir Ayet-i kerimesi de bu meseleye delil ve burhan olup her şeye şümul ve ihatası vardır.

Bu mevzuda;

1- Mutlak adalet amellerin zerre miskali bile ihmal edilmediğinden uygulanacağı.

2- Hayvanat arasındaki zulümlerin ve mazlumiyetlerin de hesaba girip hikmetlerinin olduğu insanların zahire bakıp fikren aldanmamaları; şefkat ve rahmet noktasında da zaaf ve acze düşmemeleri icab eder.

Hayvanlarda akıl olmadığından fıtratın kanunlarının onlara tatbiki ise; Fıtratın kanunları aklın düsturlarına tabi değildir. Cenab-ı Hak alemi bizim hendesemize göre yapmadığından dolayı aklı olmayana da tatbik edilir. Bundan dolayı bir anne evladını ateşten ve tehlikeden nasıl koruyor ise; aynı ebeveyn aklı ermeyen çocukları şefkat ve himaye kanununa zarar vermekten de korumalıdır. Yani bir çocuk eline aldığı bir kuş veya sineği öldürse; Kur’an’ın kanuna göre akıl ve baliğ olmadığından dolayı mesul değildir. Her şeye şümulü olan fıtratın kanunlarından şefkate halel verdiğinden düşse başı kırılsa müstahak olur. Bizim anlayamadığımız ve idrak edemediğimiz sabi çocukların ve mahlukatın başına gelen musibet ve muamelelerde bunun gibi nice ve maslahatlar mevcuttur.

Bu sistem hayvanatta da aynen cereyan eder. Ateşten sakınan yükseklikten korkan menfaatin ve avlanmanın en iyisini bilen hayvanlar ve özellikle canavarlar alemdeki hayat şefkat himaye ve terbiye kanununa itaat edip hudutlarını aşmamalıdırlar. Aşsa ve taşsa vaziyeti ve mahiyeti itibariyle kim olursa olsun evvela dünyada olmazsa ukbada mücazat ve mükafatları olacaktır.

Hayvanlarda da ve cüz’i irade vardır. Çünkü mesela siz bir hayvana güzel davrandığınız zaman size korkmadan yaklaşır. Kötü davranıp dövdüğünüz zaman sizi gördüğünde sizden kaçar. Buradan da anlıyoruz ki hayvanların cüz’i iradesi vardır. Fakat teklifi iktiza edecek kadar değildir. Yani insanların taşıdığı “ibadet ve Allah’a itaat hususunda isterse yapar istemezse yapmaz” iradesi cinsinden değildir.

Hayvanatta akıl yok. Fakat;
1- His
2- Sevk ve şevk duyguları
3- Cüz-i bir cüz-i irade olduğundan akıl noktasındaki muamelattan hariçtirler ve sorumlu değillerdir. Fakat fıtratın kanunlarından mesul ve sorumludurlar. Mesela bir hayvan aklı olmadığı halde mezkur his ve duygularıyla ateşe yaklaşmaz düşmanından kendini korur yüksekliğin hesabını yapar hayatına lüzumlu levazımatı edinir yavrularını terbiye eder meskenini yapar ve özellikle de şefkat ve himaye noktasında çok hassastırlar dikkatle davranırlar.

Bu şefkat himayet hayat ve terbiye gibi fıtratın kanunları herkes için eşittir. Her mahluk için lüzumludur. Ve tamamının bunlardan hakkı ve hukuku vardır. Ateşe düşen hayvanın yandığı gibi şefkat himaye hayat vs.. gibi kanunları ve ortak hakları inciten hayvan kim olursa olsun hatta hayvan bile dahi olsa çarpılır ceza görür muhasebesi tutulur.

Bu gün bilim; nebatatta bile bazı hislerin bulunduğunu tespit etmiştir. Hayvanlarda ise ruh olduğundan onlara ait hisler ve zevklerle beraber kendi çaplarında cüz-i bir cüz-i iradeleri olduğundan kendilerine de bir pay çıkarttıkları için hayatları meşakkatli oluyor. Ve amelleri halisen livechillah olmuyor. Yani nebat gibi değiller. Cemadat ve nebatat hiç mesul değil hayvanat özellikle vahşi olanları kendi çaplarında mesul insanlar ve cinler ise tamamen mesul ve sorumludurlar.

Hadis-i şerifte; “Boynuzsuz olan hayvan kıyamette boynuzlu olan hayvandan hakkını alır.” Buyruluyor. Üstad Bediüzzaman ise “Canavarların ve vahşi hayvanların helal rızıkları ölü hayvanlardır.” Sağ hayvanları parçalayıp rızık yapmak şeriat-ı fıtriyece haramdır. Yapsalar ceza görürler. Bir aslanın kendi öz evlatlarına olan şiddet-i şefkat ve himayeyi nazara almayarak helal olan cenazeleri bırakıp fıtri şeraitçe haram olan zavallı ceylanın yavrucuğunu parçalayıp yavrularına rızık yaptığından fıtratın şefkat ve himaye kanununu incitip kırdığından dolayı bir avcının tuzağına düşüp öldürülmesi aynı adalettir.

Bu ceza dünyada görülmezse; ukbada görülür. Gerçi cesetleri fena olur fakat ruhları baki olduğundan hayvanlara arasında dahi bir muhasebe ve adalet mekanizması işleyecektir. Kim zerre kadar hayır işlese mükafatını şer işlese de mücazatını görecektir Ayet-i kerimesi de bu meseleye delil ve burhan olup her şeye şümul ve ihatası vardır.

Bu mevzuda;

1- Mutlak adalet amellerin zerre miskali bile ihmal edilmediğinden uygulanacağı.

2- Hayvanat arasındaki zulümlerin ve mazlumiyetlerin de hesaba girip hikmetlerinin olduğu insanların zahire bakıp fikren aldanmamaları; şefkat ve rahmet noktasında da zaaf ve acze düşmemeleri icab eder.

Hayvanlarda akıl olmadığından fıtratın kanunlarının onlara tatbiki ise; Fıtratın kanunları aklın düsturlarına tabi değildir. Cenab-ı Hak alemi bizim hendesemize göre yapmadığından dolayı aklı olmayana da tatbik edilir. Bundan dolayı bir anne evladını ateşten ve tehlikeden nasıl koruyor ise; aynı ebeveyn aklı ermeyen çocukları şefkat ve himaye kanununa zarar vermekten de korumalıdır. Yani bir çocuk eline aldığı bir kuş veya sineği öldürse; Kur’an’ın kanuna göre akıl ve baliğ olmadığından dolayı mesul değildir. Her şeye şümulü olan fıtratın kanunlarından şefkate halel verdiğinden düşse başı kırılsa müstahak olur. Bizim anlayamadığımız ve idrak edemediğimiz sabi çocukların ve mahlukatın başına gelen musibet ve muamelelerde bunun gibi nice ve maslahatlar mevcuttur.

Bu sistem hayvanatta da aynen cereyan eder. Ateşten sakınan yükseklikten korkan menfaatin ve avlanmanın en iyisini bilen hayvanlar ve özellikle canavarlar alemdeki hayat şefkat himaye ve terbiye kanununa itaat edip hudutlarını aşmamalıdırlar. Aşsa ve taşsa vaziyeti ve mahiyeti itibariyle kim olursa olsun evvela dünyada olmazsa ukbada mücazat ve mükafatları olacaktır.
- See more at: Hayvanlarda Nefis Var mıdır?


elif isimli Üye şimdilik offline konumundadır  





Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Hayvanların nefsi var mıdır

Hayvanların nefsi var mıdır konusu, DİNİMİZİ TANIYALIM / Dini Bilgiler forumunda tartışılıyor.


Konu etiketleri: hayvanların nefsi, hayvanlarin nefsi,

Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Cam katı mıdır sıvı mıdır? Я Soru Cevap 15 08-03-2016 10:36
Hayvanların Döllenme Şekli Nedir? Hayvanların Yavrularının Gelişimi elif Soru Cevap 0 09-03-2013 05:36
Hayvanların ses düzeyi Я Soru Cevap 7 28-02-2013 07:56
Insanin Nefsi elif İlahiler 0 15-07-2008 02:03
Hayvanların iç dünyası Bakimliyiz Hürriyet / E - Kolay / Sabah Sağlık 0 12-03-2008 11:50

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Saat şuan 06:27 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats