bakimliyiz
Konu etiketleri: gıybet etmek ne demek, gıybet etmek nedir, gıybet ne demek, gıybet ve iftira nedir, giybet etmek ne demek, gıybet etmek ne demektir, gıybet ve iftira hakkında bilgi, giybet etmek nedir, giybet etmek, gıybet etmek, giybet nedir, kuranda gıybet, gıybet iftira nedir, kuranda gıybet ne demek, gıybet yapmak nedir,
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > DİNİMİZİ TANIYALIM > Dini Bilgiler

Kadın Portalı Kayıt Ol Reklam Verin İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 02-03-2009, 09:52   #1 (permalink)
 
CooLKadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Gıybet Etmek..Gıybet Nedir?

Sual: Gıybet nedir?
CEVAP
Belli bir mümin veya zimmi kâfirin aybını onu kötülemek için arkasından söylemek gıybet olur. Gıybet haramdır. Dinleyen o kimseyi tanımıyorsa gıybet olmaz.

Gıybet olunan kimse bedeninde nesebinde ahlakında işinde sözünde dininde dünyasında hatta elbisesinde evinde hayvanında bulunan bir kusur arkasından söylendiği zaman bunu işitince üzülürse gıybet olur. Duyunca üzüleceği bir sözü yüzüne karşı da söylemek günahtır.

Kapalı söylemek işaret ile hareket ile bildirmek yazı ile bildirmek de hep söylemek gibi gıybettir.

Bir müslümanın günahı ve kusuru söylendiğinde hafızların din adamlarının (Elhamdülillah biz böyle değiliz) demeleri gıybetin en kötüsü olur. Birisinden bahsedilirken (Elhamdülillah Allah bizi hayasız yapmadı) gibi onu kötülemek çok çirkin gıybet olur. (Falanca kimse çok iyidir ibadette şu kusuru olmasa daha iyi olurdu) demek de gıybet olur.
Kur'an-ı kerimde mealen buyuruldu ki:
(Birbirinizi gıybet etmeyiniz.) [Hucurat 12]

Gıybet adam çekiştirmek demektir. Birisini gıybet etmenin ölmüş insanın etini yemek gibi olduğu bildirildi. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Miraca çıkarıldığımda bakırdan tırnaklarıyla yüzlerini ve göğüslerini tırmalayan kimseler gördüm. "Bunlar kim" dedim. Cebrail aleyhisselam "Gıybet ederek insanların etini yiyen şahsiyetlerini zedeleyen kimselerdir" dedi.) [Ebu Davud]

(Kıyamette bir kimse sevap defterinde yapmadığı ibadetleri görür. "Bunlar seni gıybet edenlerin sevaplarıdır" denir.) [Harâiti]

(Bir cemaat içinde bulunurken bir kimse hakkında gıybet edildiğini görürsen o kimse için yardımcı ol. Ve cemaatı da ondan men etmeye çalış veya oradan kalk git.) [İ.Ebiddünya]

(Din kardeşinin yüzüne söylemekten hoşlanmayacağın şey gıybettir.) [İbni Asakir]

(Bir kimsenin yanında din kardeşi gıybet edilir de yardıma muktedirken ona yardım etmezse Allahü teâlâ o kimseyi dünya ve ahirette rezil eder.) [İbni Ebiddünya]

(Bir kimsenin malı az çoluk çocuğu çok namazı güzel olursa ve müslümanları gıybet etmezse kıyamette onunla yan yana oluruz.) [Hatib]

(Falancanın boyu kısadır) diyen birisine Peygamber efendimiz (Bu sözün denize atılsa denizi kokutur) buyurdu. (Tirmizi)

Gıybet insanın sevaplarının azalmasına başkasının günahlarının kendine verilmesine sebep olur. Bunları her zaman düşünmek gıybet etmeye mani olur. (İslam Ahlakı)

CooLKadin isimli Üye şimdilik offline konumundadır  

Alt 02-03-2009, 09:53   #2 (permalink)
 
CooLKadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart

Gıybetin zararı
Sual: Gıybetten kurtulmak mümkün müdür?
CEVAP
Evet gıybeti ve zararını bilen gıybetten kaçıp kurtulur. Mesela yılanı ve zararını bilen yılanla oynar mı? Yılanı koynuna alıp yatar mı? Gıybetten kurtulmak için:
1- Gıybetin zararını düşünmeli! Gıybet sebebiyle sevaplarının gideceğini hatta gıybet ettiği kimsenin günahlarını da yükleneceğini bilmelidir! Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kıyamette sevap defteri açılan bir kimse "Dünyada iken şu ibadetleri yapmıştım burada yazılı değil" der. "Onlar silinip gıybet ettiklerinin defterlerine yazıldı" denir.) [İsfehani]

2- Gıybet dünyada da alında bir kara lekedir! Kendine dedikoducu dedirtmemelidir. Çünkü Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Gıybet edeni dinleyen de günahta ortaktır.) [Taberani]

3- Bir kimse başka birine kırgınsa onu kötülemeye çalışır gıybetini eder. Başkasına kızıp da kendini Cehenneme atmanın ahmaklık olduğunu bilen gıybet etmez. Gıybet etmekle ona zarar vermiş olmuyor kendini felakete atıyor. Üstelik sevmediği kişinin günahlarını alıp yerine kendi sevaplarını veriyor.

4- Bazen topluluktakileri memnun etmek onları güldürmek için gıybet edilir. İnsanları memnun etmek için Allahü teâlânın gazabına maruz kalmayı istemek ne kadar yanlıştır.

5- Gıybet eden övülmeyi herkesin kendisinden bahsetmesini ister. Bu bakımdan kendini övmek için dolaylı yolları seçer. Mesela (Falanca çok geçimsizdir) der. Bu (Ben geçim ehliyim) demektir. Cömert olduğunu bildirmek için (Falanca çok cimridir) der. Eğer böyle gıybet edeni dinleyen akıllı birisi ise kendini bu şekilde övene hiç değer vermez onun değersiz olduğunu anlar. Bunları dinleyen akıllı değil de cahil ahmak birisi ise gıybet ettiği için ona değer verse ne çıkar? Kazancı ne olur?

6- Başkalarını gıybet edip kusur araştıran kimse kendi kusurlarını göremez. Halbuki kendi kusurları ile meşgul olan başkalarının kusurlarını göremez. Başkalarının kusurları ile uğraşan birisinin kendi kusurunu görmeyen zavallı bir ahmak olduğu anlaşılır.

7- Kıskanç olan mal sahiplerini kötüler. (Malı çok ama yemesini bilmez cimrinin biridir) der. Yahut mevki sahibi için (Müdür oldu diye kendini bir şey zannediyor) der. Böyle söylemekle gıybet edilenin ne malı azalır ne de makamı elden gider. Buna rağmen kıskançlık ateşi söyleyeni yakıp kavurur. Üstelik gıybet günahına girdiği için sevaplarını sevmediği kimseye vermeye mahkum olur.

Sual: Dini bir meseleyi öğrenmek için (Beyim şunu yapıyor caiz midir?) diye soruyorum. Beyimi gıybet etmiş oluyor muyum?
CEVAP
Hayır. Fakat beyinden bahsetmeyip (Bir erkek hanımına şöyle yapsa caiz olur mu?) diye sormak daha uygun olur.

CooLKadin isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alt 02-03-2009, 09:55   #3 (permalink)
 
CooLKadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart

Gıybet zinadan kötüdür
Sual: Gıybetin zinadan kötü olduğunu bildiren hadise uydurma diyorlar. Bu hadis din kitaplarında yok mudur?
CEVAP
O hadis-i şerifin meali şöyledir:
(Gıybetten sakının; çünkü gıybet zinadan daha şiddetlidir. Kişi zina edip tevbe eder de [bir daha yapmazsa] Allahü teâlâ onun tevbesini kabul eder. Gıybet edilen gıybet edeni affetmedikçe affolmaz.) [İbni Ebid-Dünya Deylemi Taberani Beyheki Tergib ve Terhib İ. Şarani İ. Gazali]

İslam âlimlerinin kitaplarında bulunan hadis-i şeriflere itiraz edilmez dil uzatılamaz. Ancak acaba açıklaması nasıldır âlimlerimiz ne bildirmişlerdir diye sorulabilir.

Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:
(Fitne katillikten daha kötüdür.) [Bekara 191]

Âyet-i kerimede fitnenin adam öldürmekten daha büyük günah olduğu bildiriliyor. Fitne nasıl olur da katillikten daha kötü denmediği gibi gıybet nasıl olur da zinadan daha kötüdür denmez. Adam öldürmek bir suç ise fitne bir çok suçlara sebep olabilir. Fitnenin birçok anlamı vardır. Daha çok küfür bozgunculuk bölücülük bela imtihan gibi anlamlara gelir. Fitne bir çok müslüman kanı dökülmesine veya bir müslüman ülkenin küffârın eline geçmesine sebep olabilir.

Bir kimse nefsine şeytana ve kötü arkadaşa uyup zina etmişse sonra pişman olup bir daha yapmamışsa Allahü teâlâ onun tevbesini kabul eder. Ama gıybet söz taşımak bir çok fitnelere sebep olabilir. Gıybete kolayca girildiği zararının sınırı olmadığı için bu şiddetli bir ikazdır.

Gıybet Kur'an-ı kerimde ölü kardeşinin etini yemeye benzetilmiştir. Bir âyet meali:
(Birbirinizin kusurunu araştırmayın arkasından çekiştirmeyin gıybet etmeyin. Kim ölmüş kardeşinin etini yemekten hoşlanır? Bu tiksindiricidir. O halde Allah'tan korkun.) [Hucurat 12]

Gıybet söz taşımak ve diğer günahlardan kaçınmak nefs ile cihad olup cihad-ı ekber olarak bildirilmiştir. Gıybetin verdiği zararlar hakkında hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Miracda göğüslerinden asılarak azap edilenleri gördüm. “Bunlar kaş göz işaretiyle alay ve gıybet edenlerdir” dendi. Nitekim Kur’anda [mealen] şöyle buyuruluyor: (İnsanları arkadan çekiştirip kaş göz ile alay edenlerin vay haline!) [Hümeze1] (Beyheki)

(Miracda Cehennemde kokmuş leş yiyenlerin kim olduğunu sordum. “Bunlar gıybet ederek insanların etlerini yiyenlerdir” dendi.) [I. Ahmed]

(Gıybet ve kovuculuk kişinin imanını zayıflatarak yok eder.) [İsfehani]

(Cehennemden en son çıkan gıybetten tevbe edendir. Cehenneme ilk giren gıybetten tevbe etmeden ölendir.) [R.Nasıhin]

(Gıybet etmek leş yemekten daha kötüdür.) [İ.Hibban]

(Biri için söylenen kusur onda varsa gıybettir yoksa iftira olur.) [Müslim]

(Kıyamette bir kimse amel defterine bakar "Şu ibadetleri yapmıştım. Bunlar yazılı değil" der. "Onlar silindi gıybet ettiklerinin defterlerine yazıldı" denir.) [İsfehani]

(Gıybet edenin duası kabul olmaz.) [Şir’a]

(Gıybet eden Cehennemliktir.) [İsfehani]

(Dört kişinin çektikleri şiddetli azaptan Cehennemdekiler rahatsız olur. Biri ateşten bir tabut içindedir ikincisi bağırsaklarını yerde sürür üçüncüsü kan ve irin kusar dördüncüsü kendi etini yer. İlki borçlu olarak öldü. İkincisi idrardan sakınmazdı. Üçüncüsü müstehcen konuşurdu. Dördüncüsü gıybet ve kovuculuk ederdi.) [Taberani]

(Beş şey oruç ve abdestte hayır bırakmaz: Yalan gıybet söz taşıma şehvetle harama bakmak yalan yere yemin etmek.) [Deylemi]

(Oruç ateşe kalkandır. Gıybetle parçalanmadıkça korur.) [Buhari]

(Gıybet yapmayan Allahü teâlânın güvencesindedir.) [İbni Huzeyme]

(Leş yemek gıybet ederek arkadaşının etini yemekten daha hafiftir.) [Ebuşşeyh]

Yeni defnedilen iki ölü için Resulullah efendimiz buyurdu ki: (Şimdi onların kabirleri ateşle dolduruldu azap içindedir. Feryatlarını insan ve cinden başka her mahluk işitti. Eğer gizleyebilseydiniz benim işittiklerimi siz de işitirdiniz. Bunlardan biri idrardan sakınmazdı öteki de insan eti yerdi [gıybet ederdi].) [İ.Ahmed İbni Cerir]

Resulullah gıybet edene (Tevbe et kardeşinin etini yedin) buyurdu. (Taberani İ. Ebi Şeybe)

Suç işleyerek cezalandırılan birisini gıybet edenlere Resulullah efendimiz (Şu eşeğin leşinden yiyin. Gıybet etmek şu eşek leşini yemekten daha kötüdür) buyurdu. (İbni Hibban]

Netice: Resulullah efendimizin (Vârislerim) dediği Allahü teâlânın güvendiği zatlara yani İslam âlimlerine karşı en azından edebi muhafaza etmeli din düşmanlarına aldanıp suizan etmemeli. Allahü teâlânın dinini soysuzlara karşı bu mübarek zatlar vasıtasıyla muhafaza edip yaydığını unutmamalı.

CooLKadin isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alt 02-03-2009, 09:56   #4 (permalink)
 
CooLKadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart

Gıybetin kefareti
Gıybet etmenin kefareti üzülüp tevbe etmek ve helalleşmektir. Pişman olmadan helalleşmek riya olur ayrı bir günah olur. Gıybet üç türlüdür:
1- (Bu gıybet değil onda olan şeyleri söyledim) demek. Böyle söylemekle harama helal demiş olur ki çok tehlikelidir.

2- Gıybet olunan bunu duymuşsa tevbe etmekle affedilmez. Onunla helalleşmek de gerekir. Bir hadis-i şerif meali: (Gıybetini yaptığı kişi gıybet edeni affetmedikçe mağfiret olunmaz.) [Deylemi]

3- Gıybet olunanın bundan haberi yoksa tevbe ve istiğfar etmekle ve ona hayır dua etmekle affolur. (Ya Rabbi beni de gıybetini ettiğim kişiyi de affet) diye dua etmelidir! İki hadis-i şerif meali :
(Gıybetin kefareti gıybet edilenin mağfireti için dua etmektir.) [İbni Lâl]

(Gıybet eden gıybet edilen için mağfiret dilerse gıybet günahına kefaret olur.) [Hatib]

İhtiyaç halinde gıybeti caiz olanlar
1- Bir haksızlığı bir yolsuzluğu şikayet için ilgili mercilere bildirmek.

2- Etkili ve yetkili birisine (Falanca gayri meşru iş yapıyor buna mani olun) demek.

3- Bid'at sahibi ile gezen birine (Onunla gezme o mezhepsizdir) demek.

4- Şahitlikte (Falanca şöyle yaptı) demek.

5- İnsanları açıktan günah işleyenlerden korumak için mesela (O kumarbazdır) demek.

6- Müslümanları bid’at ehlinin zararlarından korumak için bunların kitaplarının ve yazılarının bozukluğunu sözle veya yazı ile bildirmek. [Bunu yapmak aynı zamanda dinin emridir.]

CooLKadin isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alt 01-07-2012, 11:20   #5 (permalink)
Misafir
Avatar Yok
 
Standart

Gıybet Gıybet Etme Gıybet Nedir?
Şeref haysiyet ve namus gibi manevi kavramlar para ile satın alınamazlar. Bunlar Allah’ın (c.c.) Müslümanlara dünyada verdiği manevi armağanlardır. Bir Müslüman’ın manevi kişiliği bu kavramlardan oluştuğu için o muhteremdir. Her türlü saygıya değerdir. Hiçbir biçimde incitilmemelidir.

İnsanın şeref haysiyet ve namusunun en büyük düşmanları iftira ve dedikodudur. Dinimiz bu ikisini büyük günahlardan saymıştır. Dedikoduya gıybet de denir.

Hiçbir Müslüman’ın diğer bir Müslüman’ın arkasından hoşlanmayacağı şeyleri konuşması doğru değildir. Bu gıybettir. Gıybet büyük günahlardandır.

Bazıları da gıybet ile iftirayı birbirine karıştırırlar. Ama derler bu hoş olmayanlar şeyler o kişide var. Evet var olduğu için gıybettir. Yok olsa idi iftira olacaktı ki bu daha büyük bir günahtır.

Gıybet günahını işleyen kişi genellikle kendisini savunmak amacıyla ben bunları onun yüzüne karşı da söylerim diyerek kendisine bir haklı gerekçe bulmaya çalışır. Ama yine de yaptığı şey bir gıybettir Kuran-ı Kerim’in ifadesiyle “Ölmüş kardeşinin cesedini dişlemek (Hucuret suresi ayet 12)”ten ibarettir. Gıybetini yaptığı kişinin günahını yüklenmektedir. Kul hakkı olduğu için kişi tövbe etse de ahirette oğlun babasından-annesinden kaçtığı herkesin kendi derdine düştüğü kimsenin kimseye yardım edemeyeceği o sıkıntılı günde gıybetini yaptığı kişiye sevaplarını verecek veya onun günahlarını üzerine alacaktır.

Dünyada hiçbir yasa ve ahlak kuralı böyle güçlü bir yaptırımla insan şeref haysiyet ve namusunu koruma altına almamıştır. Buna güç de yetiremeyecektir. Çünkü insanların çenesini ancak din gibi güçlü bir kurum etki ve baskı altına alabilir. Belki de İslam’ın şeref haysiyet ve namusa gösterdiği bu özen ve titizlik tüm insanların gelecekte bu dine girmeleri için bir vesile olacaktır. Çünkü insanlar devrimleri ve toplumsal değişimleri hep insan hak ve özgürlükleri lehine yapmıştır. Dünya tarihine baktığımızda bugüne değin pek çok büyük inkılâbın ve toplumsal değişimin gerçekleştirildiğini görürüz. İnsanlık bu konuda hep ileriye doğru gitmiştir. Çünkü her geçen yıl insanların toplumların eğitim seviyeleri ileri derecelere doğru gitmektedir. Eğitim seviyesindeki bu gelişme kişilerin ve toplumsal sınıfların temel hak ve özgürlükleri konusunda daha çok aydınlanmasına ve arayışlarına neden olmaktadır. Örneğin Fransız İhtilali sonucu ilan edilen İnsan ve Yurttaş Hakları Beyannamesi’nde insanlar yasalar önünde eşitlik gibi büyük bir hakka kavuşmuşlardır. Dünyada köleliğin kaldırılması da böyle büyük adımlardan birisidir.

Gıybet bu tür bir inkılâpla ve toplumsal değişimle ortadan kaldırılamayacak bir durumdadır. Çünkü insan doğasının (nefsinin) zafiyetinden kaynaklanmaktadır. Ceza yasalarının da bu konuyu çözemeyeceğini düşünüyorum. Tüm insanlar adeta İslam dininin gıybet hükmüne susamış gibidir.

Müslüman’a şeref haysiyet ve namus güvencesini veren dinidir. İslam dini emir ve yasakları ile kişiyi hem bu dünyada hem de ahirette yüceltir.

Bir Müslüman şerefini haysiyetini ve namusunu İslam’ın emir ve yasaklarından alır. Dinine sahip çıkan bu değerlere de kavuşur. Onun emir ve yasaklarını çiğneyen manevi kişiliğinde ilgili değerlere de zarar verir.

İnsanın fikir özgürlüğü şahsiyetleri isim vermeden ve ima etmeden vardır. Kuşkusuz bir insanın olumsuzlukları dile getirilecekse bu o kişinin uygun bir ortamda yüzüne karşı yapılmalıdır. Böylelikle o kişiye de savunma hakkı verilir.

Gıybetin artık meşru olduğu durumlar da vardır. Günahları açıkça işleyen kişilerin (fasıkların) gıybeti caizdir. Zira Müslümanların bu kişilere karşı önlem alması ve uyanık bulanması gerekir. Tabii bunun da bir ölçüsü bulunmaktadır. Müslüman diğer Müslümanlara karşı anlayışlı ve kusurlarını örtücü olmalıdır. Bu diğer Müslüman katagorisi içerisinde çeşitli günahların pençesinde bulunan ve ibadetlerini ihmal eden kardeşlerimiz de bulunabilir. Bunların çeşitli zaafları da olabilir. Bunlarla ilişkide zarar görebilecek kardeşlerimizi onlara karşı uyarmak günahlarını ve zaaflarını söylemek gıybet değildir. Fakat durup dururken alay etmek ve küçük düşürmek için Müslüman kardeşlerin günahlarını ve zaaflarını dile getirmek büyük günahlardandır. Nasıl Allah bizlerin günahlarını El-Settâr güzel ismi ile örtüyorsa biz de aynı ahlak kuralı ile diğer Müslüman kardeşlerimize karşı böyle olmalıyız.

Peygamberimizin bir hadis-i şeriflerinde dile getirdiği üzere bir Müslüman kardeşimizle alay ettiğimizde alay ettiğimiz husus başımıza gelmedikçe bu dünyadan göçmeyeceğimizi unutmamalı buna göre nefsimize hâkim olmalıyız.


Kalp kırmaya en büyük neden insanları küçük görmektir. Gıybet de bu yüzden kaynaklanır. İnsan nefsi dışında kimseyi küçük görmemelidir.

Gıybetle ilgili şu soruya çok maruz kalıyorum: ‘Tamam gıybet günahtır. Allah onu ölü kardeşinin etini yemeye benzetmiştir. Ama gıybet edeceğim hususları o arkadaşın yüzüne söylersem ne olur?’ O zaman da kalp kırma riskine girersin. Niyetin o kişiyi incitmekse kalbini mutlaka kırarsın. Kaçışın yok. Merak etme. Şayet niyetin o kişiye samimi olarak Allah rızası için yardımsa yine kalp kırabilirsin. İhtimal var. Yani bu iş çok tehlikelidir. Doktorlar her hastayı ameliyata almıyorlar. Riskleri önce bir ölçüyorlar. Bu iş de böyle ihtimam ister. Kaş yapayım derken göz çıkarmak ağır bir mesuliyeti getirir. Kalp kırmadan yanlışı düzeltmek büyük bir ustalık ve beceri ister. Herkesin harcı değildir. En iyisi böyle durumlarda genel konuşmak daha doğrudur. Tabii imalı olmamak da gerekir. Yoksa yine kalp kırılabilir. Gıybette ölü kardeşin eti bir zehirdir. Maddi ve manevi dünyada neleri götürdüğünü Allah bilir. Kalp kırma ise zehri bizzat şırınga ile o kişiden vücudumuza zerk etme gibi daha tehlikelidir. Sakınmak gerekir. Bizlere büyük zararlar verir.

Gıybet yapanları uyarmak da gerekir. Yoksa böyle bir ortamda bulunmaktan dolayı zarar görülebilir. Yapılanın gıybet olduğunu uyarma böyle ortamları hemen tek etme biçimindeki tepkiler en azından dinleyici konumundaki kişileri günaha iştirak olmaktan korur. Yoksa gıybet konuşmalarına hiç bir tepki göstermeme dinleyici konumunda olan kişileri de yapılan günaha ortak kılar.

İslam’ın hedefi insanları Müslüman kimliği ile kardeş yapmaktır. Gıybet ise bu amacı baltalayan nefsanî bir zaaftır. Ayrıca şeytanların çok teşvik ettiği bir günahtır. Onun için yaptırımı ağırdır.

Allah bizleri gıybetten korusun. Âmin.

Muhsin İyi

 



Etiketler
gıybet, gıybet nedir

Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Gıybet Etmek..Gıybet Nedir?

Gıybet Etmek..Gıybet Nedir? konusu, DİNİMİZİ TANIYALIM / Dini Bilgiler forumunda tartışılıyor.



Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Selülitleri yok etmek için hangi bitkiler faydalıdır ? Bkmlyz Alternatif Tıp 1 05-12-2010 06:32
Kabul Etmek Lazım CooLKadin Resimli Şiirler 0 07-10-2008 08:24
Başbakan ile tanışıp, hizmet etmek istiyor Bakimli Bayan Sabah Magazin 0 25-08-2008 01:56
Kur’an-ı kerimi tercüme etmek gizem Dini Bilgiler 0 07-07-2008 08:47
Eşinizle kavga etmek sağlıklı Bakimliyiz Hürriyet / E - Kolay / Sabah Sağlık 0 12-03-2008 09:50

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 07:23 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats