bakimliyiz
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > GENEL KÜLTÜR > Eğitim ve Öğretim > Felsefe Bilimi

Kadın Portalı Kayıt Ol İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 14-03-2009, 10:11   #1 (permalink)
 
CooLKadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Simone de beauvoir

SİMONE DE BEAUVOİR

1908-1986 arasında yaşamış başta Le Dewuxieme Sexe [İkinci Cins] adlı kitabı olmak üzere denemeleri kısa öyküleri. otobiyografik yazıları ve romanları yüzyılımızda feminist düşüncenin gelişiminde önemli bir başlangıç noktası oluşturmuş olan çağdaş Fransız kadın düşünür.

Hemen hemen bütün yaşamı boyunca birlikte olduğu Sartre’ın etkisi dolayısıyla düşünceleri varoluşçu bir çerçeve içinde ve belli bir özgürlük kavramı üzerinde oldukça bireyselci bir temele dayanan Beauvoir’a göre özgürlük asla ve asla insana Tanrı tarafından verilmiş bir şey değildir. Tam tersine özgürlük insanın uğruna hergün yeniden savaşmak zorunda olduğu bir imkan onun kendisini sürekli olarak yeniden yaratması için bir fırsattır. Özgürlüğü başlangıçta olabildiğince bireyselci bir açıdan yorumlayan ve bu bağlamda ötekilerini insanın kendi planına göre eylemesinden başka hiçbir şey olmayan özgürlüğün önündeki bir engel olarak gören Beauvoir savaş deneyimlerinin ardından ötekinin özgürlüğünü insan için bir tehdit olarak değil fakat kişinin kendi özgürlüğünü gerçekleştirmesinin zorunlu bir koşulu olarak değerlendirmeye başlamıştır. Buradan hiç kuşku yok ki her insanın başka insanların özgürlüğü için kaygılanmak gibi ahlâkî bir ödevi olduğu sonucundan başka kadının toplumsal durumu ve onun erkek cinsiyle olan ilişkileri bağlamında önemli sonuçlar çıkar.

Özgürlüğün temel koşulu eylem kişinin kendi plânlarına göre eylemesi gelecek için amaçlar saptayarak bunu şimdide dışlaştırması ise eğer Beauvoir’a göre bu geleneksel kadın rol ü içinde gerçekleşmemektedir. Bundan dolayı onun gözünde kadın özerk değil görelidir. Başka bir deyişle kadınların kendilerini erkek olmadan düşünemediklerini ve düşünülmediklerini öne süren Beauvoir’a göre erkeğin özne ve mutlak olduğu yerde kadın yalnızca erkeğin eksik ötekisidir. Öteki de kendi bağımsız özüne sahip bir şey olarak görülemez.

O eskiden beri varolan bu durumu kadının biyolojik analık göreviyle geride tutulmasına erkeğin dışarıya gitmesine ve kendisini ‘homo faber’ olarak gerçekleştirmesine izin verilirken onun içsel olanın bekçisi yapılmasına bağlar. Beauvoir erkeğin egemenliğinin sıklıkla iddia edildiği üzere onun bedensel gücünün bir sonucu olmaktan ziyade eylemde bulunan özne olmasının bir sonucu olduğunu düşünür. Fakat erkek sadece ve sadece eylem yapmayan nesne sayesinde ve kadına göre başka bir deyişle dışlaşma ve içselleşme ilişkisinden dolayı ve kendisinin ötekisine göre böyle olabilir. Beauvoir’a göre kadınların verilmiş olan bu durumu kabul etmemeleri gerekir. Zira ona göre kadına toplumsal örf adet ve kurumlar tarafından yüklenen bu ikindi rol biyolojik ekonomik ve psikolojik yazgının yüklediği bir rol değildir. Yani Beauvoir dünyaya kadın gelinmediğini ama kadın olunduğunu söylemektedir.


CooLKadin isimli Üye şimdilik offline konumundadır  




Etiketler
filozof, simone de beauvoir

Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Simone de beauvoir

Simone de beauvoir konusu, Eğitim ve Öğretim / Felsefe Bilimi forumunda tartışılıyor.



Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Simone de BEAUVOIR (1908-1987) nimlahza Dünyayı Değiştiren Kadınlar 1 22-04-2009 09:25

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Saat şuan 12:13 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats