bakimliyiz
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > GENEL KÜLTÜR > Genel Kültür Paylaşımlarınız

Kadın Portalı Kayıt Ol İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 01-12-2011, 05:40   #1 (permalink)
 
elif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Seramik Sanatı (Keramik) Nedir?

Seramik Sanatı (Keramik) Nedir?

Günlük işlerde kullanılan çeşitli toprak kaplara genel bir adla keramik ya da seramik denilir. Bu kaplar Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? öteki kullanım eşyaları gibi biçim ve süslemeleriyle birer sanat değeri taşıyabilir Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? dolayısıyla sanat tarihi araştırmalarına konu olur ve müzelerde seçkin bir yer alırlar.

Yapılan kazı ve araştırmalar Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? hem İslam ülkelerinde hem Anadolu dışındaki Türk devletlerinde sanat değeri taşıyan keramik örneklerinin çok yaygın olduğunu ortaya koymuştur. Bu keramikler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? yetkin formları kadar üstün bir teknik ve zevkle yapılmış süslemeleriyle de dikkati çekmektedirler. Özellikle Abbasiler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Fatimiler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Samanoğulları Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Karahanlılar ve ıran Selçuklularında çok gelişmiş bir keramik sanatı olduğu bilinmektedir. 9. yüzyıldan 13. yüzyıla kadar gelişen bu sanat Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? asıl büyük teknik çeşitliliğine İran’da Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Büyük Selçuklular döneminde ulaşmıştır.

Anadolu Türk keramik sanatı Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Büyük Selçuklu keramik sanatından kaynaklanmıştır. Anadolu Selçuklu döneminden elimize geçen az sayıda buluntu Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Selçuklu ve Artuklu keramiğinin yüksek bir sanat değeri taşıdığını anlamamıza yetmiştir. Bu dönemin sırsız keramiklerinde kazıma Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? çizikleme Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kalıpla kabartma Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? oyma-ajur gibi süsleme teknikleri kullanılmıştır. Ayrıca Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? “Barbotin” denilen Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? elde biçimlendirilen keramik hamurunun kabın yüzeyine uygulanması tekniğine de rastlanmaktadır. Keramikte sırın kullanılmaya başlanması ile kaplara Seramik Sanatı (Keramik) Nedir?renkli ve çekici bir özellik kazandırılmıştır. Bu dönemde firuze sır altına siyah dekorlu ya da sarı-kahverengi sırlı Selçuklu keramiklerine sıkça rastlanır.

İslam ve Bizans sanatında kullanılan “Sgraffitto” tekniği Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bu dönemde Anadolu’da da karışmıza çıkar. Bu teknikte Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? sarımsı ya da kırmızı keramik hamurunun üzerine çiziktirme ve kazıma ile geometrik motifler ya da stilize bitki motifleri yapılıyor Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? sonra da bu motiflerin araları renkli sırlarla sırlanarak fırınlanıyordu. Bu gruba ait Selçuklu figür anlayışını yansıtan insan ve kuş figürlü örnekler de bulunmaktadır.

Bir başka keramik tekniği de “Slip” denilen tekniktir. İslam sanatında 9. ve 10. yüzyıllarda rastlanan slip tekniğinin Anadolu Türk sanatında da kullanıldığı Kubad Abad Sarayı Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Elazığ Korucutepe Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Samasota ve Kalehisar kazılarında çıkan buluntulardan anlaşılmıştır. Bu teknikte Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kırmızı keramik hamuruna önce beyaz renkte kalın bir astarla örnekler yapılıyor Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? sonra üzeri sarı Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? yeşil ya da firuze gibi tek renkli bir sırla sırlanıp fırınlanıyordu. Büyük Selçuklular döneminde İran’da Rey ve Keşan merkezlerinde görkemli örnekleri verilmiş olan “Minaî” tekniğine Anadolu’da rastlanmaz. Bu teknikte Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? çok renkli boyama (7 renk) kullanılıyor. şeffaf sır altında dört renk (firuze Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? yeşil Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? mavi Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? mor) yer alıyor Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? fırınlandıktan sonra sırlanan kabın üzerine aralarında kırmızının da bulunduğu üç renk (beyaz Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? siyah bazen de altın yaldız) sürülüyordu. Abbasiler döneminde görülen sır üstüne madeni pırıltı veren perdah tekniği Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Büyük Selçuklular tarafından üstün düzeyde uygulanmış Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? ancak Anadolu Selçukluları tarafından kullanılmamıştır. Kazılarda bulunan az sayıda parçanın da ithal olduğu anlaşılmıştır.

Anadolu Selçuklularına ait buluntuların azlığına karışlık Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Beylikler ve Erken Osmanlı dönemine ait çok sayıda örnek Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? keramik sanatında 14. ve 15. yüzyıllarda büyük bir gelişme ve teknik çeşitlenme olduğunu ortaya koymuştur. ıznik’te yapılan kazılar ve bulunan fırınlar bu dönemde asıl keramik merkezinin ıznik olduğunu göstermiştir. Buluntulardan Selçuklu sgraffitto ve slip tekniklerinin de bir ölçüde devam ettiği anlaşılmıştır. Ayrıca ilk olarak Milet’te bulunduğu için “Milet işi” diye adlandırılan bir keramik türünün asıl merkezinin de yine ıznik olduğu Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? aynı kazılarla kanıtlanmıştır. Milet işi denilen grupta kırmızı hamurlu keramik beyaz astarla astarlanmakta Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bunun üstüne motifler çizilerek boyanmakta ve şeffaf Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? renksiz bir sır sürüldükten sonra fırınlanmaktaydı. Bu keramiklerde zengin bir motif çeşitliliği karışmıza çıkar. Serbest fırça vuruşlarıyla yapılmış Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? merkezi bir rozetten dağılan yelpaze biçimli yapraklar sık görülen desenlerdir. En çok kullanılan renkler ise mor Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? firuze Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? yeşil ve kobalt mavisidir. En yaygın süsleme türleride geometrik desenler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? radyal bölümlemeler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? stilize bitki Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kuş ve balık figürleri hatta insan yüzleridir. Daha çok halk sanatının zevkini yansıtan bu keramikler oldukça kaba tekniklerine karışn Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? değişik ve zengin bir desen yaratma gücünü sergilerler. Ayrıca bu tabakların Beylikler döneminde alçı mihraplarda bir süsleme ögesi olarak da kullanıldığı görülmektedir.

Osmanlı keramik sanatı örnekleri ise Anadolu Selçuklu ve Beylikler dönemine kıyasla Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? desen zenginlikleri ve teknik kaliteleri ile çok daha ileri bir aşamayı vurgulamaktadırlar. Bu dönemde artık Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? imparatorluk sanatına yaraşır mükemmellikte bir keramik sanatı yaratılmıştır. Dönemin keramiklerinde üstün nitelikli beyaz hamur kullanıldığı için astar sürülmeden desenler boyanır ve şeffaf bir sır sürülüp fırınlanır. Bu döneme ait cami kandilleri form bakımından da büyük bir olgunluğa ulaşıldığını gösteren örneklerdir. Yapıldıkları döneme ve bölgeye göre farklılık gösteren keramikler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? mavi-beyaz türle başlayıp giderek artan renkleriyle gruplara ayrılırlar.

15. yüzyıl sonuyla 16. yüzyıl başında Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? porseleni anımsatan üstün kaliteli bir keramik grubu karışmıza çıkar. Bunlar beyaz Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? sert ve pürüzsüz hamurları Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kaliteli sırlarının altındaki çok çeşitli desenleriyle göz doyurucu keramiklerdir. Yapılan incelemeler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? tabakların içlerini ve dış kenarlarını süsleyen motiflerde 15. yüzyıl Ming dönemi Çin porselenlerinin etkileri olduğunu ortaya koymuştur. Uzak Doğu kaynaklı Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Çin bulutu Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? stilize ejder ve sembolik üç top motiflerinin yanı sıra şakayık ve üzüm salkımları da sık görülür. Ayrıca Türk sanatına özgü zarif rumili kıvrık dallar Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kuş Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? geyik Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? balık gibi motifler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? hayvan mücadelesi sahneleri Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? stilize iri çiçek ve rozetler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kufî ve nesih yazılar Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? o zamana kadar görülmeyen zenginlik ve incelikte bir desen çeşitlemesi sunarlar. Yine mavi-beyaz grubuna giren ve yanlış olarak “Haliç işi” diye tanıtılan bir türe de kısaca değinmek gerekir. Bu türün belirgin özelliği Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? içiçe helozonlar oluşturan Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? küçük yapraklı ince dallarla dekore edilmiş olmalarıdır. ıznik kazılarında çıkan böyle dekorlu çok sayıda örnek Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bunların da yapım merkezinin ıznik olduğunu göstermiştir. Ancak tabanında “Kütahya 1529” yazısı bulunan bir sürahi Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Haliç işi keramiklerin o tarihlerde yalnız İznik’te değil Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Kütahya’da da yapıldığını ortaya koyar.

16. yüzyıl ortalarından başlayarak Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? renklerde bir çoğalma görülür. Bu tür örneklerde kaliteli beyaz hamur üzerine iri krizantem Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bulut ve üç top motifleri ayrıca sümbül Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? lale Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? karanfil ve gül demetleri gibi çeşitli desenler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? mavi Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? firuze Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? zeytin yeşili ve özellikle eflatun renkte boyanır Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? daha sonra renksiz Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? şeffaf sırla sırlanarak fırınlanırdı. Bu desen ve renkte çiniler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? şam’da 16. yüzyılın ikinci yarısına ait yapıların duvarlarını süslediği için yanlış olarak “Şam İşi” diye adlandırılmışlardır. Yine ıznik kazılarında bol sayıda ele geçen bu tür çok renkli keramik parçaları Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Şam işi sanılan grubun da aslında ıznik atölyelerinde yapıldığını ortaya koymuştur. Bu görüşü doğrulayan bir başka kanıtda bugün Londra British Museum’da bulunan aynı gruptan bir cami kandilidir. Kandilin kitabesinden Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bunun ıznik’te 1549’da Nakkaş Muslu tarafından dekore edildiği anlaşılmıştır. şam ışi olarak tanıtılan bu renkli keramikler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? 16. yüzyılın ikinci yarısında yerlerini araya çimen yeşili ve mercan kırmızısının da katıldığı çok daha üstün örneklere bırakmışlardır.

Osmanlı keramik ve çini sanatının bu yarım yüzyılı Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? gerek form ve desen inceliği Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? gerek teknik kalitesi bakımından dünya keramik sanatında Türk keramiğinin üstün yerini ve haklı değerini gösteren örnekler sunmuştur. Bu dönemde değişik formlardaki kaplar ve duvar çinilerinin desenleri Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? çoğunlukla İstanbul’da saray nakkaşları tarafından hazırlanıp ıznik’e yollanırdı. Orada önce beyaz keramik hamurunun üzerine astar çekildikten sonra kabın formuna uygun olarak özenle çizilen motiflerin içi kobalt mavisi Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? firuze Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? yeşil Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? beyaz bazen de kahverengi Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? pembe ve griyle renklendirilirdi. Kullanılan renkler arasında şeffaf Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? parlak bir sır altına kabartma olarak uygulanan ve bu dönemi simgeleyen mercan kırmızısını özellikle belirtmek gerekir. Deseni oluşturan sağlam siyah çizgiler ise bu çok renkli görünümü daha da etkili kılıyordu.

16. yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı sanatının değişik dallarında görülen ve bitkisel motiflere ağırlık verildiği için Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? natüralist diye tanımlanan üslubu bu dönemin çini ve keramiklerinde bütün çeşitliliğiyle görmek mümkündür. Haklı olarak “Türk Çiçeği” adını alan lalenin yanı sıra gül Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? karanfil Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? nar çiçeği Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? sümbül Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? nergis Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? menekşe motifleri Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bahar dalları Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? üzüm salkımları ve servi ağaçları değişik biçimlerdeki kapları bir çiçek bahçesi gibi süslemiştir. Tabakların kenar süslemelerinde ise mavi-beyaz keramiklerde görülen Uzak Doğu kökenli bulut Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Çin kayası Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? su dalgası Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? üç top gibi motifler bu dönemde de varlıklarını sürdürmüşlerdir. Bitkisel bezemelerin yanı sıra figürlü örneklere de rastlanır. Rüzgarda ıişmiş yelkenleriyle ilerleyen kalyonlar Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Osmanlı İmparatorluğunun o dönem deniz savaşlarındaki başarılarını anımsatan ilginç örneklerdir. Natüralist desenlerin arasına zaman zaman ilgi çekici başka motiflerin katıldığı da görülür. Zemini kırmızı Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? mavi ve yeşil renkli balık pulu motifleriyle kaplı bir tabak Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? günümüze kalan ilginç örneklerdendir. Yine bu döneme ait bir grup örnekte yaprak ve çiçek motifleriyle birlikte çok canlı ve hareketli tasvir edilmiş kuşlu Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? balıklı hatta sfenks Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? ejder gibi efsanevi yaratıkların bulunduğu kompozisyonlara da rastlanır. Paris’teki Cluny Müzesi Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? böyle bir grup keramiği vaktiyle Rodos’tan satın aldığı için eski yayınlarda bunlar “Rodos işi” diye tanıtılmıştır. Oysa daha sonra ele geçen kaynaklar Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kitabeli kaplar ve ıznik buluntuları Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bunlarında İznik’te üretildiğini ortaya koymuştur.

Bu dönemde İznik’ten sonra ikinci önemli keramik merkezi Kütahya idi. Bazı İznik ve Kütahya keramik örneklerinde görülen Hıristiyani kitabe ve armalardan anlaşıldığına göre Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bu üstün kaliteli keramikler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Avrupa ülkelerinde de çok tutuluyor ve sipariş üzerine hazırlanıyordu.

Seramik Sanatı (Keramik) Nedir?

Bronz kaplar (mezar esyasi) Roma Devri


17. yüzyıl boyunca Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? ıznik keramiklerinde giderek artan bir bozulmaya tanık olunur. Motif ve desenler bir süre daha çekiciliklerini korusalar da renkler konturlardan taşmış Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? canlılıklarını yitirip soluklaşmıştır. Parlak mercan kırmızısı ise kahverengiye dönüşmüş Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? sırlar da sararıp Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? üzerlerinde çatlaklar oluşmuştur. Bu bozulma Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? 18. yüzyılda ıznik atölyelerinin bir daha açılmamak üzere kapanışlarına kadar sürmüştür.

18. yüzyıl başında o zamana kadar ikinci derecede bir keramik merkezi olan Kütahya ön plana geçmiş Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? 18. ve 19. yüzyıllar boyunca bu etkinliğini sürdürmüştür. İstanbul ve yöre illerin istekleri ve dış siparişler bu merkez tarafından karışlanmıştır. Kütahya keramiklerinde de beyaz hamur ve sır altı tekniği kullanılıyordu. Ancak bu keramiklerde ıznik’in klasik Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? sade formlarının giderek yerlerini daha fantezi formlara bıraktığı görülür. Bu arada Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? motif çeşitleri ve kullanılan renk ıskalası da değişime uğramıştır. Bitkisel motifler daha belirsiz bir görünüm almış Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? yeni bordür ve dolgu motifleri ortaya çıkmıştır. 19. yüzyıl başında ise kabarık süslemelere de yer verildiği Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? ayrıca sarı rengin çokça kullanıldığı görülür. Kütahya keramiklerinin dikkati çeken bir başka özelliği de kapların yalnız biçim ve süslerinde değil Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? türlerinde de büyük bir çeşitliliğe gidilmiş olmasıdır. 19. yüzyıl Kütahya işi kahve fincanı ve tabaklarında motiflerin serbest fırça vuruşlarıyla çizilip boyandığı görülür. Yine de fırçasını ustalıkla kullanmasını bilen nakkaş Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bunlara halk zevkinin sevimli ve esprili çeşnisini katmayı başarmıştır. Uçuşan melek figürleriyle süslü askı topları da ilginç örneklerdir. Bunlar Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? o dönemde bir süs olarak belki de uğur için tavana asılıyorlardı. Yine bu dönemde sevimli insan figürlerinin ince bir espri ile tasvir edildiği örnekler de vardır.

Kütahya keramik sanatında Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? 18. yüzyıl sonlarında yavaş yavaş hızlanan bir gerilemeye tanık olunur. Kapların formları gittikçe kabalaşmış Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? yüzeylerin pürtükler Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? sırda çatlaklar belirmiş zevksiz örnekler artmıştır. Bu kalitesiz keramikler yüzyılımızın başına kadar devam etmiştir.

18. yüzyıl ortalarından 20. yüzyıl başına kadar etkinlik gösteren üçüncü bir keramik merkezi de Çanakkale’dir. Çanakkale Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? adını burada yapılan çanaklardan almış olsa gerektir. Bu yörede keramik üretiminin kesin olarak ne zaman başladığı bilinmemekle birlikte Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bu konudaki ilk bilgiler 18. yüzyıl ortalarında Çanakkale’den geçen bazı seyyahların notlarından öğrenilmiştir. Çanakkale keramiklerinde kaba Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kırmızı ya da kirli bej renkli bir hamur kullanılmıştır. Sırlar ise kalın ve pürtüklüdür. Geç örneklerde tek renkli sır üstüne boyama yapıldığı da görülür. Figürlü tabakların Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kase Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? küp Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? vazo gibi kapların yanı sıra Barok bir zevkle ve kaba bir fanteziyle oluşturulmuş sürahi ve ibriklere Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? heykelsi formlara hatta keramik mangallara da çokça rastlanır. Bugünkü zevkimizi okşayan Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kolleksiyoncuları çeken Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? daha çok halk resminin değişik konulu örneklerinin bulunduğu Çanakkale tabaklarıdır. Bu tabaklarda yelkenli Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? cami Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? köık motiflerinin yanı sıra hayvan ve insan figürleri de yer almaktadır. Çanakkale keramikleri Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? teknik yönden üstün olmamakla birlikte Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? karakteristik form ve desenleriyle bölgesel bir sanat zevkini yansıtmak bakımından değer taşırlar.

Dönemlerinin üsluplarını yansıtan kaliteli örnekleri ile Anadolu Türk keramik sanatının sanat tarihinde önemli bir yeri vardır. Günümüz Türk keramik sanatçılarının da geleneklerinden aldıkları birikimle Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? bugünün sanat zevkine uygun üstün örnekler üreten bir yaratma sürecine giriş olmaları Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? kıvanç verici bir durumdur.

Seramik Sanatı (Keramik) Nedir?

Keramiklerle birlikte yine erken dönemlere ait çok sayida çakmaktasi ve obsidyen alet ortaya çikartildi. Obsidyen ve çakmaktasi aletle birlikte yonga ve çekirdeklerin bulunmasi burasinin küçük bir obsidyen isleme merkezi olabilecegini göstermektedir. Bu nedenle Botan Suyu Vadisi’nin Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Bingöl Daglari ve Van Gölü çevresinde bulunan obsidyen yataklarinin kullanimi ile birlikte bunlarin Mezopotamya’ya ulasmasi Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Halaf kültürünün kuzeye yayilimi açisindan kullanilan bir geçis yolu oldugunu göstermektedir. Ayrica Botan Suyu Vadisi Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? Bingöl Daglari ve çevresinde bulunan obsidyen yataklarinin farkli bölgelere ulastirilmasi açisindan da uygun cografi özelliklere sahiptir.

Seramik Sanatı (Keramik) Nedir?

Bu keramikler özellikle iskeletlere ait mezar çukurlarinin ve yerlesim yerinin batisinda bulunan surun yapimi sirasinda yüzeye çikmis olmalidir.

Seramik Sanatı (Keramik) Nedir?


elif isimli Üye şimdilik offline konumundadır  





Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Seramik Sanatı (Keramik) Nedir?

Seramik Sanatı (Keramik) Nedir? konusu, GENEL KÜLTÜR / Genel Kültür Paylaşımlarınız forumunda tartışılıyor.


Konu etiketleri: seramik sanatı nedir,

Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Tevriye Sanatı Nedir? elif Eğitim ve Öğretim 0 14-06-2011 01:04
Seramik Sanatları / Seramik ve Cam Bölümü Nedir? / Hakkında gizem Meslekler Rehberi ve Meslek Seçimi 0 26-06-2009 07:33
Seramik Mühendisliği Bölümü Nedir? - Seramik Mühendisliği Bölümü Hakkında gizem Meslekler Rehberi ve Meslek Seçimi 0 26-06-2009 07:32
Seramik Bölümü Nedir? - Seramik Bölümü Hakkında gizem Meslekler Rehberi ve Meslek Seçimi 0 26-06-2009 07:31
Cam Seramik Bölümü Nedir? - Cam Seramik Bölümü Hakkında gizem Meslekler Rehberi ve Meslek Seçimi 0 24-06-2009 02:40

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Saat şuan 07:01 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats