Geri git   Bakimliyiz.Com > GENEL KÜLTÜR > Eğitim ve Öğretim > Kimya

Kadın Portalı Kayıt Ol İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 27-07-2013, 04:36   #1 (permalink)

ebush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Bohr Atom Modeli

Bohr Atom Modeli

Niels Hendrik Bohr 1919 yılında kendinden önceki Rutherford Atom Modeli atom modellerinden yaralanarak yeni bir atom modeli fikrini öne sürdü.

Bohr Atom Modeli

Çekirdeğe en yakın enerji seviyesine dairesel hareket yapan elektron kararlıdır ışık yaymaz. Elektron'a yeterli enerji verilirse elektron bulunduğu enerji seviyesinden daha yüksek enerji seviyesine sıçrar. Atom bu durumda kararsızdır. Kararlı hale gelmek için elektron tekrar eski enerji seviyesine dönerken almış olduğu enerji seviyesini eşit enerjide bir Foton (ışın taneciği) fırlatır. Atom bu şekilde ışıma yapar.
Buraya kadar anlatılan atom modellerinde atomun çekirdeğinde (+) yüklü proton ve yüksüz nötronların bulunduğu çekirdeğin etrafında dairesel yörüngelerde elektronların dolaştığı ifade edildi. Bu elektronların çekirdek etrafında nasıl bir yörüngede dolaştığı hız ve momentumlarının ne olduğu ile ilgili bir netice ortaya konmadı. Bohr ise atom teorisinde elektronların hareketini bu noktadan inceledi.
1913 yılında Neils Bohr hidrojen atomunun spektrum çizgilerini ve Planck'ın kuvantum kuramını kullanarak Bohr kuramını ileri sürdü. Bu bilgiler ışığında Bohr postulatları şöyle özetlenebilir:
1. Bir atomdaki elektronlar çekirdekten belli uzaklıktaki yörüngelerde hareket eder ve bu yörüngelerdeki açısal momentumu h/2pi'nin tam katlarıdır. Her kararlı hâlin sabit bir enerjisi vardır.
2. Her hangi bir kararlı enerji seviyesinde elektron dairesel bir yörüngede (orbitalde) hareket eder. Bu yörüngelere enerji düzeyleri veya kabukları denir.
3. Elektron kararlı hâllerden birinde bulunurken atom ışık (radyasyon) yayınlamaz. Ancak yüksek enerji düzeyinden daha düşük enerji düzeyine geçtiğinde seviyeler arasındaki enerji farkına eşit bir ışık kuantı yayınlar. Burada

E = Eson-Eilk
bağıntısı geçerlidir.
4. Elektron hareketinin mümkün olduğu kararlı seviyeler K L M N O gibi harflerle veya en düşük enerji düzeyi 1 olmak üzere her enerji düzeyi pozitif bir tam sayı ile belirlenir ve genel olarak "n" İle gösterilir (n: 123 .....¥).
Bugünkü bilgilerimize göre Bohr kuramının elektronların dairesel yörüngelerde hareket ettikleri ifadesi yanlıştır.

ebush isimli Üye şimdilik offline konumundadır

Alt 01-01-2014, 07:55   #2 (permalink)
Misafir
Avatar Yok

Standart

Bu işi anlamadım ben

Alt 09-03-2014, 02:06   #3 (permalink)
Misafir
Avatar Yok

Standart

Gayet güzel :-) :-}

Bohr Atom Modeli

Bohr Atom Modeli konusu, Eğitim ve Öğretim / Kimya forumunda tartışılıyor.

Konu etiketleri: bohr atom modeli, atom modelleri, atom modeli, bor atom modeli, dalton atom modeli, bohr atom modeli resmi, bor atomu modeli, atom modelleri nedir, atom nedir, http wwwbakimliyizcom kimya 128041 bohr atom modelihtml, bohr atom teorisi, atom modeli bohr, thomson atom modeli, dalton atom modeli resmi, bor atom teorisi,

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Dalton Atom Modeli nedir? ebush Kimya 0 27-07-2013 04:33
Bohr atom modeli hakkında bilgi ebush Kimya 0 24-07-2013 11:27
Bohr Atom Modeli nedir? ebush Eğitim ve Öğretim 0 13-04-2013 01:17
Thomson atom modeli nedir? ebush Eğitim ve Öğretim 0 03-04-2013 09:31
Rutherford atom modeli nedir? ebush Eğitim ve Öğretim 0 03-04-2013 07:41

Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Saat şuan 09:00 .