bakimliyiz
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > DİNİMİZİ TANIYALIM > Dini Bilgiler > Ramazan ve Oruç

Kadın Portalı Kayıt Ol İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 29-07-2011, 04:18   #1 (permalink)
Я
 
Я - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Hastaların oruç tutması ile ilgili soru ve cevaplar

Hastaların oruç tutması ile ilgili bilinmesi gerekenler

Sual: Midesi tamamen alınan kimse oruç tutabilir mi?
CEVAP
Doktorlar oruç tutmasının sakıncası olmadığını söylüyorlar.

Oruç ve fidye
Sual: Oruç tutamayacak kadar yaşlı veya hasta oruç tutamazsa ne yapar?
CEVAP
Çok yaşlanıp ölünceye kadar ramazan orucunu veya kaza oruçlarını tutamayacak ihtiyar ve iyi olmasından ümit kesilen hasta oruç tutmaz fakir değilse fidye verir. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Oruç tutamayacak kadar yaşlı veya iyi olmasından ümit kesilen hasta fidye verir.) [Nesai]

Yaşlı olup oruç tutamayan ve iyi olmasından ümit kesilen hasta fakir değilse her günün orucu için fidye verir. Fakir olan fidye vermez dua eder. Fidye olarak her gün için bir fıtra miktarı un verilir. Bir fıtra miktarı un 1750 gramdır. Bir aylık oruç için 53 kg un vermek kâfidir. Yahut bunun kıymeti kadar altın tutulamayan bir aylık orucun fidyesi olarak bir veya birkaç fakire Ramazanın başında veya sonunda verilebilir. Fakir aldığı fidyeyi kendisi kullandığı gibi başka birine de verebilir. Fidye verdikten sonra oruç tutabilecek hale gelen hasta tutamadığı oruçlarını kaza eder. (Nehr-ül-fâık)

Hastalık yaşlılık gibi bir özürden dolayı ramazan orucunu tutamayan zenginin bu durumu ölünceye kadar devam etse fakirlere yemek verilmesini vasiyet eder. Velisi de onun tutamadığı her oruç için fakire fidye verir. (Bedâyi)

Sual: Oruç tutamayan hasta fidyeyi ne zaman verir?
CEVAP
Her zaman verebilir. Ramazanın içinde verilebilir.

Hastaların oruç tutması
Sual: Rahatsızlığı olanın oruç tutmaması günah olur mu?
CEVAP
Orucun birçok hastalığa faydalı olduğu tıp uzmanları tarafından açıklanmıştır. Hadis-i şerifte (Her şeyin bir zekâtı vardır. Bedenin zekâtı da oruçtur) buyuruldu. (Beyheki)

Zekât veren malını kirden temizleyip tehlikelerden koruduğu gibi oruç tutan da vücudunu hastalıklardan korur. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Sağlığa kavuşmak için oruç tutun!) [Taberani]

Midesinden veya başka bir yerinden rahatsızlığı olan bazı kimseler hastayız diyerek oruç tutmuyorlar. Oruç tutmanın kendisine zararı olup olmayacağını bilemeyen hasta salih ve uzman bir doktora sorar. Böyle bir doktor (Oruç tutmak sana zarar verir) derse orucunu kazaya bırakır. Salih olmayan doktorun sözüyle hareket edilmez. İlaç kullanan hastalar da doktorun tavsiyesine uygun olarak ilaçların dozunu sahur ve iftara göre ayarlayarak oruçlarını tutabilirler. Oruç tutmaya mani olan hastalık çok azdır. Bu bakımdan salih bir doktora sormadan orucu kazaya bırakmamalı!

Şeker hastası ve emzikli kadın
Sual: Şeker hastası oruç tutabilir mi? Hamile ve emzikli kadın oruç tutmayabilir mi?
CEVAP
Şeker hastalığı çeşitlidir. Salih bir doktor oruç tutamaz demişse tutmaz fidye verir. Hamile veya emzikli kadın zayıf olursa oruç tutmayıp iyi olunca kaza eder.

Bir kimse oruç tutunca sağlığına zarar verip vermeyeceğini bilmeyebilir çünkü oruç tutabilirim der oruç tutar ve hastalığı artabilir. Tersine ben oruç tutamam der hâlbuki oruç tutması ona iyi gelebilir. Bunun için hasta olan kimsenin oruç tutacaksa da tutmayacaksa da salih bir doktora sorup onun tavsiyesine göre hareket etmesi gerekir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Hasta çocuğuna zarar gelmesinden korkan hamile kadın oruca gücü yetmeyen ihtiyar oruç tutarsa öleceğinden korkan çok zayıf kimse oruç tutmaz.) [Deylemi]

(Gebe ve emzikli kadın kendisinin veya çocuğun sıhhatine zarar gelecekse oruç tutmaz.) [Buhari Ebu Davud]

(Allahü teâlâ gebe ve emzikli kadına oruç tutmamak için ruhsat vermiştir.) [Ebu Davud Tirmizi Nesai]

Sual: Hamile kadın “Ramazanda oruç tutmamak haram olur” diyerek oruç tutuyor kendini ve doğacak çocuğunu riske sokuyor. Riske sokması uygun mu?
CEVAP
Müslüman salih ve uzman bir doktor oruç tutma derse onun sözüne uyulur kâfir veya fasık bir doktorun sözü ile oruç bozulmaz.

Sual: Teyzemin böbreğinde taş olduğu için doktor devamlı su içmesi gerektiğini söylemiş. Eğer fidye vermesi gerekiyorsa ne kadar ve ne vermeli? Bu fidyeyi bana vermesi uygun olur mu?
CEVAP
Oruç tutamayacak kadar hasta ise 30 günlük Ramazan için 53 kg un verir. Yahut değerini altın olarak verir. Siz fakirseniz size de verebilir.

Sual: Kalb rahatsızlığım var. Normalde oruç tutabiliyorum. Kalb krizinden endişe ediyorum. Fidye verip oruç tutmasam olur mu?
CEVAP
Oruç tutabilenin fidye vermesi caiz olmaz. Kalb hastalığında göğüs üzerine nitroderm ihtiva eden bir ilaç [TTN] konur. Bu deriden içeriye emilir. Sağlam deriden içeri girdiği için orucu bozmaz. Kriz gelirse ağızdan alınan ilaçlar alınarak oruç bozulur. Yani tutabildiğiniz kadar oruç tutmalısınız.

Sual: Ramazanda rahatsızlık sebebiyle tutamadığım 10 günlük orucu kaza ederken peş peşe mi tutmam gerekir?
CEVAP
Peş peşe tutmanız gerekmez fırsat buldukça tutarsınız.

Sual: Düzenli olarak iğne kullanması gereken hasta tutamadığı bu Ramazan oruçlarını nasıl ödemesi gerekir?
CEVAP
Bir aylık 53 kg un verir yahut değeri kadar altın. Hasta zengin değilse bunu da vermez dua eder.

Sual: Babam rahatsızlığı sebebiyle son iki yıla ait Ramazan-ı şerif orucunu tutamadı. Halen oruç tutamayacak durumda. Yaşı ilerlemiş olduğundan tekrar sıhhatine kavuşması şu an zor gözüküyor. Dinen zengindir. Ne yapması gerekir?
CEVAP
Oruç fidyesi verir fakat iyi olduğu zaman yine oruç tutması gerekir. Bir aylık oruç için 53 kg un vermesi gerekir bir veya birkaç fakire verir.

Sual: Bir hasta ilaç alarak orucunu bozsa kefaret gerekir mi?
CEVAP
Gerekmez. Çünkü dinimizin bildirdiği bir özürle yani zaruretle oruç bozulunca yalnız kaza gerekir. Fakat basit bir şey için oruç bozulursa kefaret de gerekir.

Sual: Depresyon halinden şuursuz olarak oruç bozunca kefaret gerekir mi?
CEVAP
İmsak vaktinden sonra ezan okunurken ne yaptığınızı bilmeden orucu bozmuşsanız kaza gerekir. Eğer orucu bozduğunu biliyorsanız kefaret gerekir. Anlattığınız depresyon halinden sanki şuursuz olarak bozduğunuz anlaşılmaktadır. Şuursuz bozulunca da kaza gerekir.

Sual: Morfinle dişini çektirdikten sonra "orucum bozuldu" diye yiyip içene kefaret mi gerekir?
CEVAP
Kefaret gerekmez kaza gerekir. Bir hastalık sebebiyle de iğne yapılınca oruç bozulur ve kaza lazım gelir. Oruç bozulduktan sonra yiyip içmek kefaret gerektirmez.

Sual: Ramazanda oruç tutarken ağır hastalanan kimseye su vermek caiz midir?
CEVAP
Caizdir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Oruçlu iken vefat edene kıyamete kadar oruç tutmuş gibi sevap yazılır.) [Deylemi]
Ramazan-ı şerif haricinde ölüm halindeki oruçlu hastalara su vermek müstehaptır.

Sual: Bacağına ameliyatla protez takılan bir hastanın Ramazan ayı içerisinde göründüğü kadarı ile bir ağrısı ve sızısı olmadığı takdirde namaz kılıp oruç tutmasına engel teşkil eder mi?
CEVAP
Teşkil etmez. Ayakta kılamazsa oturarak kılar.

Sual: Ölüm hastası oruçlu kimseye zemzem vermek lazım mı?
CEVAP
Oruçlu ölmesi evladır.

Sual: Açlığa veya susuzluğa dayanamadığı için kaza orucunu bozmak günah olur mu?
CEVAP
Gerçekten dayanamadığı için bozarsa günah olmaz.

Aldığı fidyeyi başkasına vermek
Sual: Bir fakir aldığı oruç fidyelerini başka fakire verebilir mi?
CEVAP
Evet verebilir.


Я isimli Üye şimdilik offline konumundadır  

Alt 29-07-2011, 04:39   #2 (permalink)
Я
 
Я - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart

Sual: 5 gün kaza borcu ve kefaret borcu bulunan oruçlarını nasıl tutar 65 günü ara vermeden tutması lazım mı?
CEVAP
Hayır 60 gün oruç tutar. Kalan beş günü de istediği zaman tutar. Yani aralıklı tutabilir. Ama 60 gün aralıklı olmaz peş peşe olur.

Sual: Hastalığım artar diye orucumu bozdum. Ama artmadı. Kefaret mi gerekir?
CEVAP
Kefaret gerekir. Çünkü hastalık artmamış.

Sual: Oruçlu bir anda çok tuz yese kefaret gerekir mi?
CEVAP
Kaza gerekir. Az tuz yerse kefaret gerekir.

Sual: Oruç kefareti için 60 günlük parayı alan 40 günlüğünü yese 20 günlük parayı da başka fakire verse kefaret parasını verenin bundan haberi olmasa kefaret ödenmiş olur mu?
CEVAP
Başkasına da verebilirsin denmiş ise caiz.

Sual: Oruç kefaretini alan şahsın ara vermeden yemesi mi lazım?
CEVAP
Oruçta ara verilmez doyurmakta ara vermek caiz.

Sual: Kefaret orucu tutarken her gün için ayrı niyet lazım mı?
CEVAP
Ayrı niyet lazımdır.

Sual: Kefaret orucu tutamayan kalb hastası ne yapar?
CEVAP
Devamlı hasta hükmündedir.

Sual: (İyi olursam kefaret orucu tutacağım) diye adakta bulunmak sahih midir?
CEVAP
Hayır sahih olmaz.

Sual: Beş oruç kefaretim var. Hepsi için niyet ederek bir kefaret tutsam hepsini tutmuş sayılır mıyım?
CEVAP
Evet.

Sual: Kefaret orucu tutan bir kimse saatlerin geri alındığı günü saatte yanılıp imsak bittikten sonra orucu bozacak bir şey yapsa hükmü ne olur? Kefaret yeniden mi başlatılmalı?
CEVAP
Evet yeniden başlanır eski oruçlar nafile olur.

Sual: Kaza ve kefaret orucunun yılını bilmeyen ne yapar?
CEVAP
İlk kazaya kalmış olan diye niyet eder.

Sual: Ramazanda imsak bitmedi sanıyordum ilişkide bulunduk. İmsakın bitmiş olduğunu sonradan öğrendim. Ama eşim imsak vaktinin bittiğini biliyormuş. Bize kaza mı kefaret mi gerekir?
CEVAP
Bilmediğin için sana kaza gerekir eşiniz bildiği için ona kefaret gerekir.

Sual: Bir hoca (Hanımı ile ilişkide bulunmak orucu bozmaz) dedi. İlişki orucu bozmaz mı?
CEVAP
Bunu bir hocanın söylemesi mümkün değildir. Muhakkak bir yanlış anlama vardır. Cahil bir kimse bile böyle şey söylemez. İlişkide bulunmak orucu bozar ve kefaret gerekir. (Dürer)

Şafii mezhebinde ilişkide bulunan erkeğe kefaret gerekir hanıma ise kefaret gerekmez fakat yine orucu bozulmuş olur sadece kaza gerekir. (Tuhfe)

İlişkide kefaretin gerçekleşmesi için şu şartların bulunması gerekir:
1- Ramazan orucunu bozmuş olması gerekir. Ramazan orucunun kazasını tutarken veya başka oruç tutarken bozana kefaret gerekmez.

2- Ramazan orucuna imsak vaktinden önce niyet etmiş olmalıdır. İmsak vaktinden sonra oruca niyet ederse veya hiç niyet etmeden ilişkide bulunursa haram işlemiş olursa da yalnız kaza gerekir.

3- Kasten ilişkide bulunmuş olmalıdır. Eğer unutarak ilişkide bulunmuşsa kefaret gerekmediği gibi oruç da bozulmuş olmaz unutmak özür olur. Kefaret orucu bozmanın değil mübarek Ramazan-ı şerif ayının hürmet ve namus perdesini yırtmanın cezasıdır.

4- İlişki imsak vaktinden sonra yani gündüz olmalıdır. Eğer imsak vaktine daha var zannı ile ilişkide bulunduktan sonra imsak vaktinin geçmiş olduğunu anlarsa kasten orucunu bozmadığı için sadece kaza gerekir kefaret gerekmez.

5- İlişkiden sonra oruç tutamayacak kadar hasta olan kimseye kefaret gerekmez. Bunun gibi bir kadın ilişkide bulunduktan sonra hayz hâli vuku bulursa yine kefaret gerekmez.

6- Kefaret olması için ikamet ettiği yerde orucunu kasten bozmuş olmalıdır. Eğer seferde iken bozarsa kaza gerekir. Çünkü seferde oruç tutmak farz değildir. Seferde oruç tutmayan kimse sonra kaza eder.

7- Karı-koca kendi arzuları ile ilişkide bulunmuş olmalıdır. Mülci ikrah ile zorlanırsa kefaret gerekmez. İkrah bir insanı istemediği bir şeyi yapması için haksız olarak zorlamak demektir. Birini zorlamanın ikrah olması için şu dört şart gerekir:

Zorlayan kimsenin korkuttuğu şeyi yapabilecek kuvvette olması zorlananın korkutulan şeyin muhakkak yapılacağını bilmesi korkutulan şeyin ölüm veya bir uzvun kesilmesi veya üzücü bir şey olması zorlanan şeyin yapılmaması gereken bir şey olması gerekir. (İbni Âbidin Dürer-ül-hükkâm)

Bazı kimseler de mastürbasyonun orucu bozmadığını bazıları da bozduğunu ve kefaret gerektiğini söylüyorlar. Bunların ikisi de yanlıştır. Mastürbasyonun orucu bozduğu fakat sadece kaza gerektiği Hindiyye Bahr ve Dürr-ül-muhtar ve diğer fıkıh kitaplarında yazılıdır. Bir Ramazanda iki defa mastürbasyon yapana kefaret de gerekir. Çünkü Ramazanın bir gününde kaza gereken bir şey yaparak orucunu bozan kimse başka gününde de bu şeyi kasıtla yine yaparsa kefaret de gerekir.

Sual: Rahmetli babaannem gençliğinde ilk bebeğini emzirirken uyumuş çocuk da nefes alamadığı için ölmüş. Kefaret olarak 60 gün oruç tutmuş. Yaptığı doğru mu idi?
CEVAP
Evet yaptığı doğrudur. Eğer bir de bebeğin velisi olan dedenizden af dilemiş idiyse mesele kalmamış olur.

Yüksekten üstüne düşerek veya uyuyan kimsenin yuvarlanarak [veya motorlu vasıtaların çarpıp çiğneyerek] hata ile bir kimseyi öldürmesi halinde kefaret de verilir.

Sual: Kefareti olmayan kimsenin de kefaret orucu tutması caiz midir?
CEVAP
Evet. Bilmediği bir kefareti varsa bunu ödemiş olur. Kefareti yoksa tuttuğu oruçlar nafile olur. (Ömründe bir defa kefaret orucu tutmak gerekir) demek yanlıştır. Kefareti olmayanın kefaret tutması gerekmez.

Sual: Kefareti olan bir kimse önce kefareti tutup sonra kazasını mı tutmalıdır?
CEVAP
Evet. Kefaretten önce kazası yapılmaz.

Kefaret 60 gündür
Sual: Oruç kefareti hakkında hadis var mıdır?
CEVAP
Oruç kefareti hakkındaki hadis-i şerif şu mealdedir:
Hazret-i Ebu Hüreyre anlatır:
Bir kimse gelip şöyle dedi:
- Helak oldum ya Resulallah!
- Seni helak eden nedir?
- Ramazanda ailemle beraber oldum orucum bozuldu.
- Bir köle azat etmen gerekir.
- Kölem yok.
- Kölen yoksa aralıksız iki ay oruç tutman gerekir.
- İki ay oruç da tutamam.
- Altmış fakire birer fıtra vermen gerekir. (Un olarak 53 kg ediyor)
- Bunu da bulamam.
Bu arada Resulullaha bir sepet kuru hurma getirmişlerdi. Adama buyurdu ki:
- Al şunları fakirlere sadaka olarak dağıt!
- Kime vereyim ya Resulallah? Vallahi bu şehirde bizden daha fakiri yoktur. İzin verirseniz bunları aileme götüreyim.

Resulullah mübarek dişleri görünecek kadar güldü. Sonra buyurdu ki:
- Götür onlara yedir. (Buhari Müslim Ebu Davud Tirmizi Nesai İbni Mace)

Kütüb-i sittedeki bu sahih hadis-i şerifi ilmen inkâr etmek mümkün değildir.

Sual: Bir kadın 60 günlük kefaret orucunu tutarken hayzı başlasa ve kefaret orucuna ara verse sabah kalktığında da âdet müddeti ile birlikte hayzı da bitmiş olsa fakat imsak vaktinden sonra yiyip içse kefaretine devam edebilir mi?
CEVAP
Hayzı bittiği halde kefaret orucuna devam etmediği için kefaret orucuna baştan başlaması gerekir. Hayzın bitme ihtimali olduğu zaman o gün imsak vaktinden önce niyet etmeli hayzı bitmişse kefarete devam eder. Hayzı bitmemişse o günkü orucu bozulmuş olur. Böyle yapmak ihtiyatlı olur.

Sual: Oruçlu iken çiğ pirinç tanesi veya küçük bir kâğıt parçası yutulunca yahut imsak vaktinden sonra niyet edip kasten yiyip içilirse kefaret gerekmiyor. Kefaret gerekmiyor diye orucu bu şekilde bozmak uygun mudur?
CEVAP
Kefaret gerekmese de keyfi olarak mazeretsiz orucu bozmak haramdır. Bu bildirilenler ancak orucu bozmak için geçerli bir mazeret varsa yapılabilir. Mesela bir kimse orucun kendisine zarar vereceğini tecrübesi ile anlayamamışsa belki kefaret gerektirebilir diye bu şekilde bozması iyi olur.

Kefaret 60 gündür
Sual: Tam İlmihal’de (Oruç kefareti için peş peşe 60 gün oruç tutmak gerekir) deniyor. Peş peşe iki kameri ay oruç tutulsa ayın birisi 29 çekse toplam 59 gün tutulsa kefaret yerini bulmaz mı?
CEVAP
Bu devirde hilali gözetleyen dini bir kurum yoktur. Gözetlenmeden takvime bakarak iki hicri ay oruç tutulursa iki ayın toplamı 59 gün olursa kefaret sahih olmaz. İmam-ı a’zam hazretleri (60 gün oruç tutmak gerekir) buyuruyor. Günümüzde hilali gözetleme işi sağlıklı bir şekilde yapılmadığı için 60 gün peş peşe oruç tutmak gerekir. İhtiyatlı olan da budur. (Mebsut Redd-ül-muhtar)

Kefaret bayrama rastlarsa
Sual: İlmihal yazan biri (Kefaret orucu bayramlara rastlasa da kefarete devam edilir) diyor. Bayram günü tutulan kefaret orucu sahih olur mu?
CEVAP
Belki milli bayram denilen günleri kastetmiş olabilir. Kefaret orucu olsun nafile adak veya kaza orucu olsun Ramazan bayramının birinci Kurban bayramının da dört günü oruç tutmak haramdır. Din kitaplarında bildiriliyor ki:

Kefaret orucu hastalık yolculuk gibi bir özürle veya bayram günlerine rastlamak sebebiyle bozulursa veya Ramazana rastlarsa yeniden altmış gün tutmak lazım olur. Bayram günlerinde bozmazsa yine yeniden başlaması lazım olur. Kadın hayz ve nifas sebebiyle bozunca peş peşe altmış gün tutamayacağı için yeniden başlamaz. Temizlenince geri kalan günleri tutarak altmışı tamamlar. Yemin kefareti olan ise üç gün peş peşe tutulacak orucu bu sebeple bozan kadının da üç günü yeniden tutması lazım olur; çünkü peş peşe üç gün oruç tutabilir. Recebin birinci günü kefaret orucuna başlayıp Şaban ayının sonunda altmış günü tamam olmasa üç günlük [104 kilometreden fazla] yola gitmeye niyet ederek vatanından çıkar. Seferdeyken Ramazanın birinci günü kefaret orucuna niyet ederse kefareti sahih olur. (Eşbah)

Seferde oruç tutmayıp kazaya bırakmak caiz olduğu için böyle bir usulle caiz olur.

Oruç tutulması yasak edilen günlerde vacib orucun edası caiz değildir. (Kuhistani)

Bir kimse seferde ve hastalık günlerinde oruç tutmuş olsa geçerli sayılır; [bayram gibi] oruç tutulması yasak edilen günlerde oruç tutarsa geçersizdir. (Redd-ül muhtar)

Oruç kefareti
Sual: Oruç tutamayacak kadar yaşlı veya iyileşmesinden ümit kesilen hastanın eğer kefaret borcu varsa oruç kefareti niyetiyle fakire bir defada 60 günlük yemek parasını verip her gün yemesini söylemek caiz olur mu?
CEVAP
Caiz olmaz. 60 fakiri bir günde iki defa doyurmak gerekir. Yahut bir fakiri her gün iki defa doyurmak üzere 60 gün veya her gün bir defa doyurmak üzere 120 gün yedirmek de olur.

Kefaret gerekir
Sual: Orucu bozup kaza gerektiren bir şeyi aynı ramazanda iki veya daha fazla yaparak orucu bozmak kefareti gerektirir mi?
CEVAP
Kasten yaparsa kefaret gerektirir. (Redd-ül-muhtar)

Mesela susuz pirinç tanesi yutunca veya kulağa yağ damlatınca orucun bozulup kaza gerektirdiğini bilip sebepsiz böyle orucunu bozan kimseye kaza gerekir. Bunu aynı ramazanda hiç sebepsiz kasten yine yaparsa bu sefer kefaret gerekir. Yahut imsak vaktinden sonra niyet edilirse kefaret gerekmediğini bilen kimse yine sebepsiz kasten orucunu bozsa kefaret de gerekir. Bu hileyi önlemek içindir. Gerçekten orucu bozmayı mubah kılan bir durum olursa 3-5 defa da bozsa yine kefaret gerekmez.

Kaza gerekir
Sual: (Oruçluyken mastürbasyon yapan kimse bunun orucu bozduğunu bilmiyorsa kaza gerekir biliyorsa kefaret de gerekir) deniyor doğru mu?
CEVAP
Hayır doğru değildir. Orucu bozduğu bilinse de bilinmese de mastürbasyon orucu bozar ve sadece kaza gerekir. (Hindiyye Bahr Dürr-ül-muhtar)

Orucu bozup kaza gerektiren bir şeyi aynı ramazanda nasıl olsa kefaret gerekmiyormuş diye kasten iki veya daha çok kere yaparak orucu bozmak kefareti de gerektirir. (Redd-ül-muhtar)

Demek ki bir ramazanda iki kere mastürbasyon yapan kimseye kefaret de gerekiyor.

Orucu bozma cezası
Sual: Sivri fikirleriyle ünlü biri (Kütüb-i sitte denilen altı hadis kitabında kasten orucu bozanlara ceza olarak 60 gün oruç tutmaları gerektiği bildiriliyorsa da bu yanlıştır; çünkü ceza işlenen suçla orantılı olmalıdır. Bir gün oruç için 60 gün oruç tutma cezası vermek zulüm olur) diyor. Kütüb-i sitede bulunan bir hükme nasıl itiraz edilir?
CEVAP
Bu sivri adam bunu cahilliğinden değil kasten yani art niyetle dini bozmak için söylüyor. Oruç tutmamakla kasten orucu bozmayı aynı şey gibi göstermeye çalışıyor. Kefaret oruç tutmamanın değil orucu kasten bozmanın cezasıdır. Oruç tutmamanın cezası bir güne bir gün tutmaktır.

Mazereti varsa oruç tutmaz gününe gün kaza eder. Hastalanırsa bozar yine bir gün kaza eder. Hiç oruç tutmazsa yine gününe gün kaza eder; ama niyetli orucunu hiç mazereti yokken kasıtlı olarak bozmak suçtur. Mübarek Ramazanın namus perdesini yırtmaktır. Yani ortada bir suç var.

Dinimizde olduğu gibi dünya işlerinde de suç işleyen cezasını görür. Hiç kaza yapmasa bile ehliyetsiz araba kullanan veya kırmızı ışıkta geçen cezalandırılır. Ruhsatsız silah taşıyanlar ruhsatsız iş yapanlar hiç suç işlemeseler de bu işleri ruhsatsız yaptıkları için cezalandırılır. Bu işler bir anlık da olsa senelerce hapiste yatarlar.

Bir kimse bir eve girip beş tane çay bardağı çaldıktan sonra yakalansa (Alın bardaklarınızı beni bırakın) dese hatta beş bardak yerine on bardak verse polis bırakır mı? Mahkeme ayrıca hapis cezası da verir; çünkü hırsızlığın kendisi suçtur. Bardakları verdim niye beni hapsediyorlar diyebilir mi? Dinimizde de hırsızlık eden çaldığını vermekle kurtulamaz hırsızlığın cezasını çeker. Mahkeme suçun durumuna göre elini bile kestirebilir.

Kasten orucunu bozan kimse suç işlemiş olur yerine bir gün tutayım demekle cezadan kurtulamaz. Hem o bir günü tutar hem de kefaret verir. Kefareti bir köle azat etmektir. Köle yoksa o zaman peş peşe iki ay yani 60 gün oruç tutar. Art niyetli kimseler dinin bu emrini mantıksız bulsalar da kıymeti yoktur.


Я isimli Üye şimdilik offline konumundadır  

Alt 25-07-2012, 05:18   #3 (permalink)
Misafir
Avatar Yok
 
Standart yardim

cok zayifim bebegimde bir yasinda emziriyorum.buyuzden oruc tutmuyorum.acaaba gunahami giriyorum


 




Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Hastaların oruç tutması ile ilgili soru ve cevaplar

Hastaların oruç tutması ile ilgili soru ve cevaplar konusu, Dini Bilgiler / Ramazan ve Oruç forumunda tartışılıyor.


Konu etiketleri: zayıflar oruç tutmalımı, zayıf insanlar oruç tutabilir mi, zayıf kişiler oruç tutabilir mi, zayıf insan oruç tutabilir mi, zayıf insanlar oruç tutabilirmi, çok zayıfım oruç tutamıyorum, çok zayıf kişiler oruç tutabilir mi, çok zayıf olanlar oruç tutabilirmi, zayif insanlar oruc, cok zayifim oruc tutabilir miyim, zayıf kişiler oruç tutar mi, oruc tuta bilmeyen oruc tutarmi, zayif insanlar oruc tutabilirmi, zayıf insanlar oruç tutar mı, şafii mezhebi hamile biri orucunu yerse kefaret gerekir mi,

Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Oruç bozulması ile ilgili soru ve cevaplar Я Dini Bilgiler 1 28-06-2014 04:06
Saç ekimi ile ilgili soru ve cevaplar elif Sağlık Soruları ve Cevapları 0 08-06-2011 06:28
Kurbanla ilgili soru ve cevaplar Я Dini Bilgiler 0 26-09-2010 07:11
Çocukların oruç tutmalarıyla ilgili soru ve cevaplar daywest Çocuk Sağlığı ve Eğitimi 0 17-08-2010 01:22
Vajinimusla ilgili soru ve cevaplar daywest Jinekoloji - Kadın Hastalıkları 0 10-03-2010 12:58

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Saat şuan 05:16 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats