bakimliyiz
Konu etiketleri: kıbrıs hangi halife zamanında fethedildi, kıbrıs hangi halife döneminde fethedildi, kıbrısı kim fethetti, kudüs hangi halife zamanında fethedildi, kıbrısı ilk kim fethetti, kıbrıs ın fethi hangi halife döneminde olmuştur, kıbrıs hangi halife döneminde feth edilmişir, kıbrıs ne zaman fethedildi, hangi halife doneminde kibris, kıbrıs ın fethi mısırın fethi hangi halife döneminde olmuştur, islamiyet doneminde kibris kimin zamaninda fethedildi, muslumanlar ne zaman kibrisi fethetti, kıbrısın fethi hangi halife zamanında fethedildi, kıbrıs ın fethi hangi halife, kibrisi kim fethetti,
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > Bakimliyiz.com Özel > LakLak Bölümü > Soru Cevap

Kadın Portalı Kayıt Ol Reklam Verin İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 14-02-2013, 09:41   #1 (permalink)
 
elif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Kıbrıs hangi halife zamanında fethedildi?

Kıbrıs hangi halife zamanında fethedildi?


Ikinci Rasid Halife. Islâmi yeryüzüne yerlestirip hakim kilmak için Resulullah (s.a.s)'in verdigi tevhidî mücadelede ona en yakin olan sahabilerden biri. Hz. Ömer (r.a) Fil Olayindan on üç sene sonra Mekke'de dogmustur. Kendisinden nakledilen bir rivayete göre o Büyük Ficar savasindan dört yil sonra dünyaya gelmistir (Ibnül-Esîr Üsdül-gâbe Kahire 1970 IV146). Babasi Hattab b. Nüfeyl olup nesebi Ka'b'da Resulullah (s.a.s) ile birlesmektedir. Kureys'in Adiy boyuna mensup olup annesi Ebu Cehil'in kardesi veya amcasinin kizi olan Hanteme'dir (bk. a.g.e. 145).

Kaynaklar Hz. Ömer (r.a)'in müslüman olmadan önceki hayati hakkinda fazlaca bir sey söylemezler. Ancak küçüklügünde babasina ait sürülere çobanlik ettigi sonra da ticarete basladigi bilinmektedir. O Suriye taraflarina giden ticaret kervanlarina istirak etmekteydi (H. ibrahim Hasan Tarihul-Islâm Misir 1979 I 210). Cahiliyye döneminde Mekke esrafi arasinda yer almakta olup Mekke sehir devletinin sifare (elçilik) görevi onun elindeydi. Bir savas çikmasi durumunda karsi tarafa elçi olarak Ömer gönderilir ve dönüsünde onun verdigi bilgi ve görüslere göre hareket edilirdi. Ayrica kabileler arasinda çikan anlasmazliklarin çözümünde etkin rol alir ve verdigi kararlar baglayicilik vasfi tasirdi (Suyûtî Tarihul-Hulefâ Beyrut 1986 123; Üsdül-gâbe IV 146).

Hz. Ömer sert bir mizaca sahip olup Islâma karsi asiri tepki gösterenlerin arasinda yer almaktaydi. Sonunda o dedelerinin dinini inkâr eden ve tapindiklari putlara hakaret ederek insanlari onlardan yüz çevirmege çagiran Muhammed (s.a.s)'i öldürmeye karar vermisti. Kilicini kusanarak Peygamberi öldürmek için harekete geçmis ancak olayin gelisim sekli onun müslümanlarin arasina katilmasi sonucunu dogurmustu. Tarihçilerin ittifakla naklettikleri rivayete göre Ömer (r.a)'in müslüman olusu söyle gerçeklesmisti: Ömer Resulullah (s.a.s)'i öldürmek için onun bulundugu yere dogru giderken yolda Nuaym b. Abdullah ile karsilasti. Nuaym ona böyle öfkeli nereye gittigini sordugunda o Muhammed (s.a.s)'i öldürmeye gittigini söylemisti. Nuaym Ömer'in ne yapmak istedigini ögrenince ona kizkardesi ve enistesinin yeni dine girmis oldugunu söyledi ve önce kendi ailesi ile ugrasmasi gerektigini bildirdi. Bunu ögrenen Ömer (r.a) öfkeyle enistesinin evine yöneldi. Kapiya geldiginde içerde Kur'an okunmaktaydi. Kapiyi çalinca içerdekiler okumayi kesip Kur'an sayfalarini sakladilar. içeri giren Ömer (r.a) enistesini dövmeye baslamis araya giren kizkardesinin aldigi darbeden dolayi burnu kanamisti. Kizkardesinin ona ne yaparsa yapsin dinlerinden dönmeyeceklerini söyleyerek kararliligini bildirmesi üzerine ona karsi merhamet duygulari kabarmaya baslamis ve okuduklari seyleri görmek istedigini söylemisti. Kendisine verilen sahifelerden Kur'an ayetlerini okuyan Ömer (r.a) hemen orada imân etti ve Resulullah (s.a.s)'in nerede oldugunu sordu. O siralarda müslümanlar Safa tepesinin yaninda bulunan Erkam (r.a)'in evinde gizlice toplanip ibadet ediyorlardi. Resulullah (s.a.s)'in Daru'l-Erkam'da oldugunu ögrenen Ömer (r.a) dogruca oraya gitti. Kapiyi çaldiginda gelenin Ömer oldugunu ögrenen sahabiler endiselenmeye basladilar. Zira Ömer silahlarini kusanmis oldugu halde kapinin önünde duruyordu. Hz. Hamza: "Bu Ömer'dir. iyi bir niyetle geldiyse mesele yok. Eger kötü bir düsüncesi varsa onu öldürmek bizim için kolaydir" diyerek kapiyi açtirdi. Resulullah (s.a.s) Ömer (r.a)'in iki yakasini tutarak; "Müslüman ol ya Ibn Hattab! Allahim ona hidayet ver!" dediginde Ömer (r.a) hemen Kelime-i sehadet getirerek imân ettigini açikladi (Ibn Sa'd Tabakatu'l Kübra II 268-269; Üsdül-gâbe IV 148-149; Suyûtî Tarihu'l-Hulefa Beyrut 1986 124 vd.). Rivayetlere göre Ömer (r.a)'in müslüman olusu Resulullah (s.a.s)'in yapmis oldugu; Allahim! Islâmi Ömer b. el-Hattab veya Amr b. Hisam (Ebû Cehil) ile yücelt" seklinde bir duanin sonucu olarak gerçeklesmisti (Ibnul-Hacer el-Askalânî el-isâbe fi Temyîzi's-Sahâbe Bagdat t.y. II 518; Ibn Sa'd ayni yer; Suyûtî a.g.e. 125).

Ömer (r.a) risaletin altinci yilinda müslüman olmustur. O iman edenlerin arasina katildigi zaman müslümanlarin sayisi yetmis seksen kisi kadardi (Ibn Sa'd ayni yer).

Mekkeli müsriklerin gösterdigi zorbaca tepkiden dolayi müslümanlar Beytullah'a gidip namaz kilamiyor ve ancak gizlice bir araya gelebiliyorlardi. Ömer (r.a) müslüman olunca dogruca Beytullah'in yanina gitti ve müslüman oldugunu haykirdi. Orada bulunanlar siddetli tepki gösterdi. Ancak o müsriklere karsi savasini sürdürerek onlarin müslümanlara gösterdigi muhalefeti kirdi ve bir avuç müslümanla birlikte herkesin gözü önünde Beytullah'ta namaza durdu. Onun bu sekilde saflarina katilmasi müslümanlara büyük bir moral destegi saglamisti. Abdullah Ibn Mes'ud'un; "Ömer'in müslüman olusu bir fetihti" (Üsdül-gâbe IV151; Ibn Sa'd a.g.e. III 270) sözü bunu açikça ortaya koymaktadir. Taberî'nin Ibn Abbas'tan tahric ettigi bir hadise göre müslümanligini ilk ilân eden kimse Hz. Ömer (r.a) olmustur (Suyûtî a.g.e.129). Ömer (r.a) benligini kusatan imanin verdigi heyecanla küfre karsi açik ve net bir sekilde hiç bir tehdide aldiris etmeden mücadele ediyordu. Müsrikler secaat ve kararliligini eskiden beri bildikleri için ona satasmaya cesaret edemiyorlardi.

Müslüman olduktan sonra sürekli Resulullah (s.a.s)'in yaninda bulunmus onu korumak için elinden gelen gayreti göstermistir. O imân ettikten sonra müsriklere karsi çok sert davranmis ve dinini her ortamda kimseden çekinmeden herkese meydan okuyarak savunmustur. Islâm tebliginin yeni bir veche kazanmasi için Medine'ye hicret emrolundugu zaman müslümanlar Mekke'den gizlice Medine'ye göç etmeye basladiklarinda Hz. Ömer gizlenme ihtiyaci duymamisti. Ömer (r.a) beraberinde yirmi arkadasi oldugu halde Medine'ye dogru yola çikmisti. Hz. Ali (r.a) onun hicretini su sekilde anlatmaktadir: "Ömer'den baska gizlenmeden hicret eden hiç bir kimseyi bilmiyorum. O hicrete hazirlandiginda kilicini kusandi yayini omuzuna takti eline oklarini aldi ve Kâ'be'ye gitti. Kureys'in ileri gelenleri Kâ'be'nin avlusunda oturmakta idiler. O Kâ'be'yi yedi defa tavaf ettikten sonra Makâm-i ibrahim'de iki rek'at namaz kildi. Halka halka oturan müsrikleri tek tek dolasti ve onlara; "Yüzler pIslesti. Kim anasini evladsiz çocuklarini yetim karisini dul birakmak istiyorsa su vadide beni takip etsin" dedi. Onlardan hiç biri onu engellemeye cesaret edemedi (Suyûtî a.g.e. 130). Bunun içindir ki Ibn Mes'ud; "Onun hicreti bir zaferdi" (Ibn Sa'd ayni yer; Üsdül-gâbe IV 153) demektedir.

Ömer (r.a) Medine dönemi boyunca Islamin yücelisini etkileyen bütün olaylara aktif olarak istirak etmistir. Resulullah (s.a.s)'in önemli kararlar alacagi zaman görüslerine basvurdugu kimselerin basinda Ömer (r.a) gelir. Onun ileri sürdügü görüsler o kadar isabetliydi ki; bazi ayetler onun daha önce isaret ettigine uygun olarak nazil oluyordu. Resulullah (s.a.s) onun bu durumunu su sözüyle ifade etmekteydi: "Allah hakki Ömer'in dili ve kalbi üzere kildi" (Üsdül-gâbe IV 151).

Ömer (r.a) Bedir Uhud Hendek Hayber vb. gazvelerin hepsine ve çok sayida seriyyeye katilmis bunlarin bansinda komutan olarak görev yapmistir. Bunlardan biri Hicretin yedinci yilinda Havazinliler'e karsi gönderilen seriyyedir.

Ömer (r.a) bütün meselelere karsi net ve tavizsiz tavir koymakla taninir. Onun küfre karsi düsmanligi; müsriklerin Islâma karsi olan saldirilarini hazmedememe konusundaki hassasiyeti; bazi kararlara siddetle karsi çikmasina sebep olmustur. Hudeybiye'de yapilan anlasmanin müsrikler lehine görünen maddelerine karsi çikisi bunlardan biridir. Ancak o Resulün Allah Teâlâ'nin gösterdigi dogrultuda hareket etmekten baska bir sey yapmadigi uyarisi karsisinda hemen kendini toparlamis ve olayin iç gerçegini kavramisti.

Resulullah (s.a.s)'in vefatinin hemen pesinden ortaya çikan karisikligin Hz. Ebû Bekir'in halife seçilmesiyle yok edilmesinde Hz. Ömer büyük rol oynamistir. Hz. Ebû Bekir'in kisa halifelik döneminde en büyük yardimcisi Ömer (r.a) olmustur.

Hz. Ebû Bekir (r.a) vefat edecegini anladiginda Hz. Ömer'i kendisine halef tayin etmeyi düsünmüs ve bu düsüncesini açiklayarak bazi sahabilerle istisarelerde bulunmustu. Herkes Ömer (r.a)'in fazilet ve üstünlügünü kabul etmekle beraber onu bu is için biraz sert mizacli buluyorlardi. Hatta Talha (r.a) ve diger bazi sahabiler ona; "Rabbin seni Ömer'i hafife tayin ettiginden dolayi sorgularsa ona ne cevap vereceksin? Bilirsin ki Ömer oldukça sert bir kimsedir" demIslerdi. Hz. Ebû Bekir onlara; "Derim ki: Allahim! Kullarinin en iyisini onlara halife yaptim" karsiligini vermisti. Sonra da Hz. Osman'i çagirarak bir kâgida Hz. Ömer'i halife tayin ettigini yazdirdi. Kâgit katlanip mühürlendikten sonra Hz. Osman disari çikarak insanlardan kâgitta yazili olan kimseye bey'at edilmesini istedi. Oradakilerin bey'at etmesiyle Hz. Ömer'in II. Rasid halife olarak is basina gelisi gerçeklesmis oldu (Üsdü'l-gâbe IV168-199; Ibn Sad a.g.e. III 274 vd.; Suyûtî a.g.e. 92-94).

Hz. Ömer Döneminde Islam Devleti ve Fetihler

Resulullah (s.a.s)'in sagliginda Arap yarimadasi Islâmin hakimiyetine boyun egdirilmis ve insanlar bölük bölük ihtida ederek müslümanlarla bütünlesmIslerdi.

Bunun pesinden Resulullah (s.a.s) Islam tebliginin insanlara ulastirilmasinin önünde bir set teskil eden müsrik zalim güçlerden biri olan Bizans imparatorluguna karsi askerî seferleri baslatmisti. Ebû Bekir (r.a) Resulullah (s.a.s)'in vefatindan hemen sonra ortaya çikan Ridde hareketlerini bastirdiktan sonra Bizans hakimiyetindeki topraklara askerî akinlar baslatmis öte taraftan çagin despot devletlerinden ikincisi olan iran imparatorluguna karsi da askerî faaliyetlere girismisti. Hz. Ömer (r.a)'in üzerine düsen bu siyaseti devam ettirmekten ibaretti. Hz. Ömer bir taraftan Suriye'nin fethinin tamamlanmasi için gayret gösterirken öte taraftan iran cephesinde netice almak için ordular sevkediyordu. Kadisiye savasiyla iran ordusu hezimete ugratilmis ve Kisrâ saraylarini Islam ordusuna terk ederek doguya kaçmak zorunda kalmisti. Pespese gönderilen ordularla iranin bazi bölgeleri savas ile bazi bölgeleri de sulh yoluyla Islam'in hakimiyetine boyun egdirilmisti. Kuzeye yönelen Mugîre b. su'be Azerbaycani sulh yoluyla ele geçirmisti. Ermenistan bölgesi fethedilen yerler arasindaydi.

Suriye'nin fethi tamamlandiktan sonra bu bölgedeki askerî harekât batiya dogru kaydirildi. Etraftaki sehir ve kasabalar fethedildikten sonra Kudüs kusatma altina alindi. sehirdeki hristiyanlar bir süre direndilerse de sonunda baris istemek zorunda kaldilar. Ancak komutanlardan çekindikleri için sart olarak sehri bizzat halifeye teslim etmek istediklerini bildirmIslerdi. Durum Ebu Ubeyde tarafindan bir mektupla Hz. Ömer (r.a)'a bildirildi. Hz. Ömer (r.a) Ashabin ileri gelenleriyle istisare ettikten sonra Medine'den komutanlariyla bulusmayi kararlastirdigi Cabiye'ye dogru yola çikti. Cabiye'de yapilan bir anlasmadan sonra Hz. Ömer bizzat Kudüs'e kadar giderek sehri teslim aldi (H.16-M. 637). Hz. Ömer (r.a) kisa bir müddet Kudüs'te kaldiktan sonra Medine'ye geri döndü.

Bu arada iran cephesinde durumlar karismaya baslamisti. Hz. Ömer bölgede bulunan ordulari takviye ederek iran meselesini kesin bir sonuca baglamaya karar verdi. Hicri 21 yilinda baslayan ve sürekli takviye edilen akinlarla Azerbaycan ve Ermenistan da dahil olmak üzere Horasan'a kadar bütün iran topraklari Islam devletinin sinirlari içine alinmis ve Fars cephesinde askerî harekâtlar tamamlanmisti.

Öte taraftan Amr b. el-As hazirlayip uygulamaya koydugu harekât planiyla Misir'i fethetmeyi basarmis müslümanlari Misir'dan geri püskürtmek için iskenderiyede hazirliklara girisen Bizanslilarin üzerine yürüyerek burayi ele geçirmisti (H. 21). Böylece Suriye'den sonra Misir'da da Bizans'in hakimiyetine son verilmis oluyordu (Sibli Numanî Bütün yönleriyle Hz. Ömer ve Devlet idaresi Terc. Talip Yasar Alp istanbul t.y. I 285-286).

Islam ordularinin fethettigi bölgelerdeki halk müslümanlardan gördükleri müsamaha ve âdil davranIslardan etkilenerek kitleler halinde Islâma giriyorlardi. Asirlarca Bizans ve iran devletlerinin zulmü altinda ezilen horlanan topluluklar Islâmin kusatici merhameti ile yüz yüze geldiklerinde müslüman olmakta tereddüt göstermiyorlardi. Kendi dinlerinden dönmek istemeyenler ise hiç bir baskiya maruz kalmadiklari gibi genis bir inanç hürriyetine kavusuyorlardi.

Hz. Ömer bir taraftan Islâmin insanliga tebliginin önündeki engelleri kaldirmak için ordular sevkederken öte taraftan da henüz müesseselerine kavusmamis bulunan devleti teskilatlandirmaya çalisiyordu.

Hz. Ömer'den önce orduya katilan askerler ve bunlara dagitilan paralar belirli defterlere yazilip kayit altina alinmazdi. Bu durum normal olarak bazi karisikliklarin çikmasina sebep olur gelir ve giderlerin hesabi yapilamazdi. ilk zamanlar buna pek ihtiyaç da yoktu. Ancak devletin sinirlari genIslemis ve bu genis cografya içerisinde devletin etkinligini saglayabilmek için idarî düzenlemeler yapilmasi zarureti dogmustu. O ilk olarak askerlerin kayitlarinin tutuldugu ve fey ve ganimet gelirlerinin dagitiminin kaydedildigi "divan" teskilatini kurdu.

elif isimli Üye şimdilik offline konumundadır  

Alt 11-01-2014, 12:20   #2 (permalink)
Misafir
Avatar Yok
 
Standart

Bazıları hz. ömer bazıları hz. Osman diyor hangisi doğru

 
Alt 11-01-2014, 02:01   #3 (permalink)
Я
 
Я - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart

Kıbrıs hangi halife zamanında fethedildi?

Kıbrıs Hz. Osman zamanında fethedilmiştir.

Daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz.

Kıbrıs'a müslümanların hücumları

Dört Büyük Halife'den üçüncüsü olan Osman bin Affan zamanında o zamana kadar Araplar tarafından fetihten beri iki eyalet olarak idare edilen Suriye tek eyalet olarak yeniden düzenlendi ve Suriye eyaleti'nin Şam başkentindeki valiliğe halifenin kendi ailesinden (Ümeyyeoğullarından) olan Muaviye'yi atandı. Muaviye Şam'da vali iken yeniden kurulmakta olan Arap donanması ile çok ilgilendi ve hatta bu donanmanın kurulmasına ön ayak oldu. Bu yeni donanma ile Araplar Doğu Akdeniz'de o zamana kadar tek deniz gücü olan Bizans İmparatorluğu'na karşı çıktılar ve Bizans İmparatorluğu'na bağlı Akdeniz sahillerine devamlı hücumlara başladilar.

Kıbrıs adasına denizden ilk Arap hücumu Osman bin Affan hala halife iken Şam'da vali olan Muaviye'nin isteğiyle 649da oldu. Bu seferde Araplar o zaman Heraklius Hanedanından II. Konstans'in imparatorluk döneminde Bizans İmparatorluğu'nun Kıbrıs valisinin merkezi olan Magosa'nin 3 km kuzeyindeki Salamis-Konstantia'yi kısa süren bir kuşatma sonucu ellerine geçirdiler ve limanı ve liman hizmetleri tesislerini battal ettiler. Fakat bu hücumda devamlı bir yerleşke ele geçirme hedefleri olmadığı için yerel Bizans idaresi ile yapılan müzakerekeler sonucunda bir antlaşma yapıldı. Belirli bir tazminat ödendikten sonra Emeviler donanması ve Arap askerleri adadan çekildiler. İşte bu Emevi-Arap seferi sırasında Peygamberin sülalesinden olan Umm-Haram Larnaka civarındaki Tuz Gölü yakınlarında katırından düşüp öldü ve öldüğü yerde gömüldü. 1816da Osmanlı Devleti idaresi mezarın yeri üzerinde Hala Sultan Tekkesi'ni inşa ettirmiştir.

Kıbrıs adasına ikinci Arap Emeviler hücumu daha önceki yapılan antlaşmayı bozarak yine Osman bin Appan halife iken Muaviye'nin Şam'da Suriye Eyaleti valiliği sırasında M.S.654de olmuştur. Bu sefer 500 kadar gemi ile gelen Arap donanması ve adaya çıkan Arap askerleri adayı idareleri altına almıştır. Bu donanma adanın fethini bitirdikten sonra adada 12.000 bir askerî garnizon bırakmıştır. Bu garnizon adadaki Müslüman ahalinin ve Müslüman etkilerin başlangıcını teşkil etmiştir.

Я isimli Üye şimdilik offline konumundadır  




Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Kıbrıs hangi halife zamanında fethedildi?

Kıbrıs hangi halife zamanında fethedildi? konusu, LakLak Bölümü / Soru Cevap forumunda tartışılıyor.



Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İslamiyette Dört Halife Dönemi elif Tarih 6 14-04-2014 07:21
Zamanında... nimlahza Karikatürler 0 16-09-2012 04:27
Dört halife dönemi enes Soru Cevap 1 21-03-2012 01:34
Kıbrıs Böreği Tarifi-Kıbrıs Böreği Yapılışı elif Hamur İşleri 0 12-12-2009 01:10
Kıbrıs sorunu sinemada Hürriyet Kelebek Hürriyet Kelebek 0 08-08-2008 02:11

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 01:47 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats