bakimliyiz
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > Bakimliyiz.com Özel > LakLak Bölümü > Soru Cevap

Kadın Portalı Kayıt Ol İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 14-03-2013, 09:39   #1 (permalink)
 
elif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri

Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri









İbn Sina Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri tam adı EBU ALİ EL-HÜSEYİN BİN ABDULLAH BİN SİNA Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Latince AVICENNA (d.980 Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri
Latin Dili ve Edebiyatı ile Yunan Dili ve Edebiyatı iç içe iki ana bilim dalıdır ve Klasik filoloji olarak bilinmektedir. Latince'nin günümüzdeki önemi bilim dalı olmasıdır; bu nedenle batı dillerinin ve yazınlarının yanı sıra Eskiçağ ve Ortaçağ Tarihi Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri felsefe tarihi Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri epigrafi Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri tiyatro tarihi Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Roma Hukuku gibi bir çok alanda Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri ayrıca Osmanlı arşivlerinde bulunan Latince yazılmış belgeler üzerinde bilimsel araştırma yapmak için gereklidir.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.Buhara - ö. 1037 Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri
Buhara Özbekistan Cumhûriyeti sınırları içinde bulunan târihî bir şehir. Zerefşan Irmağının aşağı havzasındaki büyük vahâda yer alan Buhâra şehrinin denizden yüksekliği 220 metredir. Kara ikliminin tesirinde olup kışlar soğuk Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri yazlar ise çok sıcak geçer.

Buhâra idâresinin merkezi olan şehrin bulunduğu yerde eski devirlerden beri şehirler kurulmuştur. Eskiden beri idârî bir bölge olan Buhâra’nın merkezi Nûmicker (Bûmickes) idi. Sanskritçede manastır m
..
en büyük İslam bilginlerinden olan
İran İslam Cumhuriyeti Asya’nın batısında yer alan bir devlet. Kuzeyinde Ermenistan Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Azerbaycan Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Türkmenistan ve Hazar Denizi Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri doğusunda Afganistan ve Pakistan Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri batısında Türkiye ve Irak Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri güneyinde Basra ve Umman körfezleri bulunur.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.filozof ve hekim.
En genel anlamda Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri düşünce ve teorileriyle başta kendisi olmak üzere halkının ve insanlığın ufkunu genişletmiş bir şeylerin yepyeni perspektiften görülmesini sağlamış kişi. Biraz daha özel bir anlam içinde Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri hayata iyi yönleriyle bakan Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri hoşgörülü Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri güçlükleri tevekkülle karşılayan kalender kimse.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.İslam düşüncesinde
İslam Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Allah'ın insanlara Hz. Muhammed (sav) aracılığı ile gönderdiği son ilahi dindir. Arapçada seleme (Allah'a tamamen bağlanmak) kökünden gelen İslam sözcüğünün Türkçe anlamı "Allah'a ve onun buyruklarına kayıtsız şartsız inanan" demektir. Bu kelime aynı zamanda Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Hz. Muhammed aracılığıyla ilkeleri bildirilen ve Müslüman adı verilen (Arapça İslamlığı kabul eden anlamına Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri müslim'den) 600 milyon insanı bünyesinde toplamış büyük bir dinin de adıdır.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.Farabi'yle başlayan
Farabi 870-950 yılları arasında yaşamış olan İslam düşünürü. Sistemi Aristoteles mantığına dayanan akılcı bir metafizikten oluşan Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Aristoteles'in sistemini Plotinos'un görüşleri yardımıyla Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri İslam inancı ile uzlaştırmaya çalisan Farabi Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Tanrı'nın varoluşunu kanıtlarken Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Aristoteles'in akılyürütme çizgisini takip etmiştir. Ona göre Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri bu dünyadaki nesneler hareket etmekte Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri değişmektedirler. Dünyadaki nesneler hareketlerini bir ilk Hareket Ettiriciden almak durumundadırlar.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.Aristotelesçi (Meşsaî) felsefe geleneğinin en yetkin temsilcisidir. En ünlü iki yapıtı Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri kapsamlı bir
Aristoteles MÖ 384 - MÖ 7 Mart 322 tarihleri arasında yaşamış Yunanlı filozof ve bilim adamı. Platon ile birlikte Batı düşüncesini en çok etkileyen en önemli iki kişiden biri olarak düşünülür.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.felsefe ve bilim
Felsefe Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri varlık Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri anlam ve öz sorunlarının eleştirel bir yaklaşımla araştırılmasına ve varılan sonuçların sistemli bir biçimde ortaya konmasına yönelik düşünsel etkinlik. Yokluğa karşıt olarak var olan şey. Oluşa karşıt bir şey olarak Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri değişmeden aynı kalan gerçeklik. Boşluğa karşıt bir şey olarak Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri mekanda bir yer işgal eden kalıcı gerçeklik.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.ansiklopedisi olan Kitabü'ş-Şifa ile tıp tarihinin en ünlü kitapları arasında yer alan el-Kanun fi't-Tıb'.
Gençliğiİlk eğitimini
Ansiklopedi Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri sözcüğü Yunanca "öğrenme çemberi" anlamına gelen enkyklopedia'dan gelir (en: iç Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri kyklos: döngü veya çember Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri pedia: eğitim Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri öğrenim). Hem öğrenmenin hem de bu öğrenim kayıtlarının bir sonu olmadığının bir göstergesidir.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.Buhara'da Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri
Buhara Özbekistan Cumhûriyeti sınırları içinde bulunan târihî bir şehir. Zerefşan Irmağının aşağı havzasındaki büyük vahâda yer alan Buhâra şehrinin denizden yüksekliği 220 metredir. Kara ikliminin tesirinde olup kışlar soğuk Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri yazlar ise çok sıcak geçer.

Buhâra idâresinin merkezi olan şehrin bulunduğu yerde eski devirlerden beri şehirler kurulmuştur. Eskiden beri idârî bir bölge olan Buhâra’nın merkezi Nûmicker (Bûmickes) idi. Sanskritçede manastır m
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.Şiiliğin

...Tümünü okumak için linke tıklayınız.İsmailiye mezhebine bağlı olan babasının yönlendirmesi altında aldıysa da hiçbir zaman bu mezhebe ilgi duymadı. Baba evinin kültürlü kişilerin uğrak yeri olması Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri daha çocukluğunda dönemin en ünlü bilginleriyle tanışmasını sağladı.

...Tümünü okumak için linke tıklayınız.Mantık ve felsefe öğretmenlerini kısa sürede geride bıraktığı için 18 yaşına değin kendi kendini yetiştirdi. Derin bir fıkıh bilgisi edindikten sonra tıp öğrenimi gördü. Buhara sultanı Nuh bin Mansur'u başarıyla tedavi etmesinin ödülü olarak Samani sarayının zengin kütüphanesinin İbn Sina'ya açılması düşünsel gelişmesine özellikle katkıda bulundu. Yirmi bir yaşına geldiğinde medrese eğitiminin bütün dallarında uzmanlaşmış Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri seçkin bir hekim olarak büyük ün kazanmıştı. Bu arada devlet hizmetinde de aranan bir kişi olmuştu Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri bir süre saray kâtibi olarak da görev yapmıştı.

Babasının ölümü ve
Mantık doğru düşünmenin bilimidir. Doğru düşünmenin kurallarını koyan normatif bir bilimdir.

Mantık Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri düşüncenin doğru ve yanlış olduğunu ortaya koymakta yardımcı bir bilimdir. İnsanın doğru düşünmesini düzenlemeye çalışır. Bunun için birçok prensipler ve çeşitli araştırma usulleri tesbit edip kanun şekline koyar.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.Samani hanedanının Gazneli Mahmud karşısında yenik düşerek dağılması İbn Sina'nın yaşamını birden bire değiştirdi. Her biri kısa süren birkaç ferahlama dönemi dışında Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri ömrünün sonuna değin İran çevresinde dolaştı Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri siyasal ve toplumsal çalkantılara tanık oldu. Bu dönemde bir yandan Türkler Orta Asya'daki İran egemenliğine son veriyor Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri bir yandan da İran'daki yerel hanedanlar Bağdat'taki Abbasi halifeliğinden bağımsızlaşmak için mücadele ediyorlardı. Ama İbn Sina üstün yeteneği ve düşünsel cesareti sayesinde çalışmalarını olağanüstü bir kararlılıkla sürdürmeyi başardı.

Bir süre
Gazneli Mahmud Gazneliler Devletinin en büyük hükümdarı Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Hindistan Fatihi ve büyük İslam kahramanı. 2 Kasım 971 (H.361) tarihinde doğdu. Babası Gazneliler Devletinin kurucusu Sebük Tegin Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri annesi ise Zabulistan bölgesinden asil bir ailenin kızıydı.

Daha gençlik yıllarında devlet idaresinde görev almaya başladı ve babasının yanısıra katıldığı savaşlarda cesaret ve zekasıyla kendini gösterdi. Babası Sebük Tegin’in vefatı üzerine Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri orada bulunan küçük kardeşi İsmail Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri yerine geçti ise de Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Su
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.Horasan'ın çeşitli kentlerinde dolaştıktan sonra Büveyhi emirlerinin yanına yerleşmek üzere buradan ayrıldı. Önce Rey'e Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri ardından Kazvin'e gitti. Ama hekimliği sürdürmesine karşın bu kentlerde ne yeterli toplumsal ve ekonomik desteği Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri ne de düşünsel çalışmalarını sürdürmek için gerekli huzur ve barış ortamını bulabildi. Sonunda Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri gene Büveyhi emirlerinden Şem-sü'd-Devle'nin yönetimindeki Hemedan'a yerleşti. Orada saray hekimi oldu Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri hükümdarın desteğini kazanarak iki kez vezirliğe atandı ve yoğun bir çalışma dönemine girdi.
Yapıtlarıİbn Sina'nın Hemedan'da yazmaya başladığı Kitabü'ş-Şifa bir olasılıkla tarih boyunca bu türde tek kişi tarafından kaleme alınmış en kapsamlı çalışmadır.
Horasan İran'ın doğusunda ve kuzeydoğusunda yer alan bölgeye verilen isim. Farsça bir kelime olan Horasan "Güneşin yükseldiği yer" anlamına gelir. Sasaniler zamanında ülkenin kuzeydoğuna bu isim verildi.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.Mantık Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri
Mantık doğru düşünmenin bilimidir. Doğru düşünmenin kurallarını koyan normatif bir bilimdir.

Mantık Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri düşüncenin doğru ve yanlış olduğunu ortaya koymakta yardımcı bir bilimdir. İnsanın doğru düşünmesini düzenlemeye çalışır. Bunun için birçok prensipler ve çeşitli araştırma usulleri tesbit edip kanun şekline koyar.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.fizik Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri
Fizik Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri gözlenebilir evrenin temel bileşenleri arasındaki etkileşmelere ve maddenin yapısına ilişkin temel sorunlarla ilgilenen bilim. Fizik sözcüğü Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Eski Yunancada "doğa" anlamına gelen physis'ten türemiştir. Uzun süre doğa felsefesi olarak anılan fizik Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri doğanın makroskopik ve mikroskopik tüm görünümlerini inceleme konusu olarak seçmiştir.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.geometri Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri
Geometri eski adı Hendese Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Alm. Geometrie (f) Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Fr. Geometrie (f) Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri İng. Geometry. Uzayı ve uzayda tasarlanabilen şekilleri ve cisimleri inceleyen matematik dalı. Yunanca bir kelime olan geometri Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri kelime anlamı olarak yerin ölçülmesi demektir. Geometri çok eski çağlardan beri vardı. Ancak geometri ismi Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri bu ilmin ilk sistematik hâle gelmeye başladığı eski Yunanlılarda verilmiş olup Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri aksiyomatik bir ilim hâline gelmesine rağmen Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri halen kullanılmaktadır.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.astronomi Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri
Astronomi (Yunanca: astron "yıldız" ve nomos "yasa") Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri GÖKBİLİM olarak da bilinir Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri bütün gökcisimlerinin ve evrende dağılmış olan yıldızlararası maddenin kökenini Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri evrimini Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri bileşimini Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri uzaklığını ve hareketini inceleyen bilim. Gökcisimlerinin ve evreni oluşturan maddenin fiziksel ve kimyasal özelliklerini konu edinen astrofizik bu bilimin bir dalıdır.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.matematik Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri
Matematik Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri sayma Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri ölçme Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri cisimlerin şekillerini tanımlama gibi temel işlemlerden ortaya çıkan ve yapı Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri düzen ve ilişkileri inceleyen bilim dalı. Mantıksal irdeleme ve nicel hesaplamaları konu alan matematik Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri idealleştirme ve soyutlamalara dayanır.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.müzik ve
Müzik insan yada çalgı seslerinin Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri belli bir biçimsel güzellik yada duygusal ifade yaratacak biçimde düzenlenerek biraraya getirilmesini içeren sanat dalı. Bu düzenleme kültürlere göre belirlenmiş ayrı melodi ve ritm (Batı müziğinde armoni) standartlarına uygun olarak gerçekleştirilir. Sözcük kökeni Yunan mitolojisindeki esin perilerine verilen Musa adına dayanır.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.metafizik konularının işlendiği kitapta yalnızca ahlak ve siyaset sorunları ele alınmaz. Yapıtta Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri ona esin kaynağı olan Aristoteles'in yanı sıra öteki Eski Yunan akımları ile Yeni-Platonculuğun etkileri de görülür. İbn Sina'nın sisteminin temelini Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri vacibü'l-vücud (Tanrı'nın varlığının zorunluluğu) kavramı oluşturur; ona göre öz ve varoluş arasındaki ayrım yalnızca Tanrı'da ortadan kalkar. İbn Sina Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri evrenin yaratılışını Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Tanrı'nın kendi kendini bilmesinden doğan birinci ustan (akl-ı evvel) inayet ve
Etimoloji ve Tarihçe Metafizik terimini ilk olarak Aristo'nun eserlerini kendine göre düzenleyen Yunan Peripatetik filozof Rodos'lu Andronicus'un Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri MÖ 70 civarında Roma'da kullandığı sanılıyor. Onun düzenlemesine göre Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri asıl adı İlk Felsefe veya Teoloji olan risale Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri Fizik risalesinden sonra gelmekteydi. Böylece de Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri İlk Felsefe meta (ta) physica Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri ya da fiziği izleyen Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri olarak biline geldi ve zamanla kısaltılarak metafizik oldu.
...Tümünü okumak için linke tıklayınız.feyz yoluyla art arda türeyen 10 us ile ilk dokuz usun kendi kendini düşünmesinin ortaya çıkardığı gök katlarının (felek) oluşturduğu bir sudur (türüm) zinciriyle açıklar. Onuncu ya da etkin us (akl-ı faal) ise insanın yaşadığı dünyayı Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri oluş ve bozuluş (kevn ve fesad) dünyasını ortaya çıkarır.

Gene Hemedan'da yazımına başlanan el-Kanun fi't-Tıb ise hem Doğu hem de Batı tıp tarihinde benzeri olmayan çok ünlü bir kitaptır. Bu yapıt Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri büyük ölçüde Roma İmparatorluğu döneminde yaşamış Yunan hekimlerinin bulguları ile Arapça kaynaklara ve İbn Sina'nın kendi deneyimlerine dayanan sistematik bir ansiklopedidir.

Hemedan'da bulunduğu süre boyunca gündüzleri sarayda hem hekim hem de yönetici olarak çalışan İbn Sina Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri neredeyse her gece öğrencileriyle birlikte yapıtlarını kaleme almakla uğraşıyor Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri felsefi ve bilimsel tartışmalar yürütüyordu. Fiziksel güçlülüğü de olağanüstü bir çalışma programını uygulayabilmesine olanak veriyordu. 1022'de Şemsü'd-Devle'nin ölmesi üzerine gizlice Isfahan hükümdarıyla yazışması bir süre hapse atılmasına yol açtı. Sonunda kaçmayı başararak çevresinde küçük bir grupla birlikte İsfahan'a gitti. Orada yaşamının son 14 yılını görece dingin bir ortamda geçirdi. Hükümdar Alaü'd-Devle'den ve saray çevresinden büyük saygı gördü.

Hemedan'da başladığı iki büyük yapıtını İsfahan'da tamamladı Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri 200'e yakın bilimsel incelemesinin çoğunu burada yazdı. Kita-bu'n-Necât adıyla Kitabü'ş-Şifa'nm yetkin bir özetini kaleme aldı. Bu kitabın bir bölümünü Alaü'd-Devle'ye eşlik etmek zorunda kaldığı seferler sırasında savaş alanında yazdı. Son büyük felsefe yapıtı Kitabu'l-İşarat ve't-Tenbihat ise İbn Sina'nın görüşlerinin en "kişisel" anlatımını içeriyordu. Bu yapıtında düşünür Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri imanın başlangıcından Tanrı'nın doğrudan ve kesintisiz müşahade-sine varıncaya değin mutasavvıfın manevi yolculuğunu dile getiriyordu. İsfahan'da bir Arapça bilgininin onu dilbilgisindeki yetersizliği dolayısıyla eleştirmesi üzerine üç yıl çalışarak yazdığı Lisanü'l-Arab müsvedde olarak kaldı. Alaü'd-Devle'ye eşlik ettiği bir sefer sırasında hastalandı Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri kendi kendini tedavi etmeye çalıştıysa da bağırsaklarındaki kolik sancılarından ve aşın bitkinlikten öldü.

Aristoteleşçi İslam bilginlerinin en büyük ustası olan İbn Sina Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri aynı zamanda yaşamının sonlarına doğru bir "Doğu felsefesi" (el-Hikmetü'1-Meşrikiye) geliştirmeye çalıştı. Bu amaca yönelik yapıtlarının çoğu bugüne ulaşmamışsa da öteki yapıtlarından bazılarındaki bilgiler izlediği yolu göstermek için yeterlidir. İslam felsefesinin daha sonra özellikle İran'da ve Doğu'nun öteki İslam topraklarında yöneleceği mistik teosofi yolundaki ilk adımı İbn Sina atmıştır.


elif isimli Üye şimdilik offline konumundadır  





Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri

Remzi Özçelik (İbn-i Sinâ) Adlı Tiyatro Eseri konusu, LakLak Bölümü / Soru Cevap forumunda tartışılıyor.



Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Tiyatro Nedir ve Tiyatro Tarihi elif Türkçe ve Edebiyat 1 06-12-2014 07:38
Tiyatro Bölümü Nedir? - Tiyatro Bölümü Hakkında gizem Meslekler Rehberi ve Meslek Seçimi 0 27-06-2009 01:21
Ata Demirer - Çaycı Remzi dseda14 Yerli Şarkı Sözleri 0 20-08-2008 01:14
Gamze Özçelik Biyografi-Gamze Özçelik Kimdir? elif Türkiye'den Biyografiler 0 09-07-2008 04:20

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +4 olarak düzenlenmiştir. Saat şuan 12:48 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats