bakimliyiz
Konu etiketleri: mihri müşfik eserleri, mihri müşfik hanım eserleri, mihri müşfik, mihri müşfik hanımın eserleri, mihri müşfik hanımın hayatı, mihri müşfik hanım, ünlü ressamların portre çizimleri, nazlı ecevit eserleri, mihri müşfik tabloları, mihri müşfik in eserleri, mihri müşfik resimleri, mihri müşfik hanımın hayatı ve eserleri, mihri müşfik biyografisi, ünlü ressamların portre resimleri, hanım resimleri,
Sponsor Reklamlar
Geri git   Bakimliyiz.Com > FOTOĞRAF GALERİSİ > Ünlü Ressamlar ve Resimleri

Kadın Portalı Kayıt Ol Reklam Verin İletişim Forumları Okundu Kabul Et
Alt 27-04-2011, 11:02   #1 (permalink)
 
nimlahza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Standart Mihri Müşfik Hanım Resimleri

Mihri Müşfik Hanım resimleri ve Hayatı;

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mihri Müşfik Hanım Resimleri Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mihri Müşfik Hanım Resimleri


Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mihri Müşfik Hanım Resimleri

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mihri Müşfik Yaşlı Kadın Portresi

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Kızkardeşi

Mihri Müşfik Hanım Resimleri

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Ahmet Rıza Bey'in AnnesiNaile Hanım

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Kendi fırçasından Mihri Hanım.

Mihri Müşfik Hanım Resimleri

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mevsume Yalçın Portresi.

Mihri Müşfik Hanım Resimleri

Mihri Müşfik Hanım Resimleri

Mihri Müşfik Hanım Resimleri

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Bebek Portresi(Leyla Turgut)...İst.Resim Heykel Müzesi

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Letta Asım Baloya Giderken...(İst.Resim Heykel Müzesi)

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Ümit Yalçın Portresi

Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Nazime Hanımın Portresi


Mihri Müşfik Hanım Resimleri


Mihri Müşfik Hanım Resimleri
Mihri Müşfik Hanım

Bohem ressam yaşamının bizdeki ilk örneği diyebiliriz Mihri Müşfik için. Mihri Müşfik Askeri Tıbbiye’nin ünlü hocalarından Çerkez Mehmet Rasim Paşa’nın kızıdır. Annesi ise Kafkasya göçmeni bir aileden gelmektedir. Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde dünyaya gelen aslında şanslı çocuklardan biridir.
Avrupai bir eğitim gören Mihri Hanım edebiyat musiki ve resimle birden ilgilenir. Resim ilgisi daha ağır basınca ailesi kızlarına ikinci Abdülhamit’in himayesindeki saray ressamı Zonaro’dan Beşiktaş’taki atölyesinde resim dersleri aldırmaya başlarlar. Mihri Müşfik böylece çağdaş resim hakkında belli bir donanım kazanır ve Türkiye’de çağdaş resim çalışmalarını başlatan ilk kadın ressam unvanını alır.

Müziğe de ilgi duyan Mihri Müşfik Avrupa’dan İstanbul’a gelen müzisyenleri özellikle operaları ilgiyle izlerdi. Hatta müziğe olan bu ilgisi yaşamını akışını da değiştirmiştir. Dinlemeye gittiği opera ve batı müziği dinletilerinden birinde tanıştığı İtalyan kökenli müzik şefiyle flört eder ve peşinden Roma’ya kaçar. Henüz on yedi yaşında olan Mihri Müşfik bu ilişkiyi sürdüremez ayrılırlar ve Paris’e geçer. Burada kiraladığı yeri hem ev hem atölye olarak kullanmaya başlar. Portre ve figür ağırlıklı resim yapan Mihri Müşfik yaptığı portreleri satarak geçimini sağlar yetmeyince de evin bir odasını kiraya verir. Kiracılarında biri olan ve Sorbonne Üniversitesi’nde siyasal bilimler öğrenimi gören Bursalı Selami Paşa’nın oğlu Müşfik Bey ile flört etmeye başlar kısa bir süre sonra da evlenirler. Böylece sanat dünyasında bilinen adı “Mihri Müşfik Hanım” olur.

İtalya ve Fransa’da yaşadığı dönemlerde sanat okullarında ve özel atölyelerde öğrenim görür. Batıda çağdaş resim akımlarını yakından takip eder. Bugün yaptığı resimleri incelediğimizde klasik resme hakim olduğu kadar çağdaş akımlar doğrultusunda da resimler yapmıştır. Özellik portrelerde yaşadığı dönemin akımları olan kübizmin ve ekspresyonizmin etkileri görülür. İyi bir portre ressamı olan Mihri Müşfik portre ve otoportrelerini ağırlıklı olarak dışavurumcu bir anlayışla yapmıştır. Fırça darbeleri ve ışığı ifadeci bir anlayışla uygulamıştır. Bu anlayışı onun portrelerini özgünleşmiştir.

Dönemin Maliye Nazır’ı Cavit Bey Paris’te görevi gereği bir davette Mihri Müşfik ile tanışır. Onun resim konusunda donanımından etkilenir. 1913 yılında İnas (kız) Sanayi-i Nefise’nin kurulmasında yararlanılmasını önerir. Bunun üzerine İstanbul’a çağırılır. Bu okulda öğretmenlik yapar. Sanayi-i Nefise’de öğrenim gören pek çok kadın ressamımızın yetişmesine katkıda bulunur. Bunlardan bazıları Nazlı Ecevit Aliye Berger Fahrinüsa Zeyd gibi ünlü ressamlarımızdır. Mihri Müşfik kızları açık havada resim yapmaya modelden çalışmaya ve kadın ressamları ilk kez toplu bir sergi açmaya teşvik eder.

Kalıpları kırmayı seven bir kadın olan Mihri Müşfik ilkleri hayatına geçiren insanların yaşamak zorunda kaldığı ne varsa yaşamıştır. Son derece cesur ve tutku dolu bir kadındır. Resme olan tutkusu aristokrat bir yaşamı bırakıp bohem ve çoğu zaman da yoksul bir yaşam sürmesine sebep olmuştur. Modern yaşam anlayışı yüzünden çevresinin tepkisini toplar. Son derece rahat davranan dekolte giyen ve çok güzel bir kadın olan
Mihri Müşfik Avrupalı kadın imajı çiziyordu. Sosyal yaşamı da çok seviyordu ve aynı zamanda bir salon kadınıydı. Batılı kadınlar gibi erkeklerle aynı ortamlarda içkili toplantılara katılıyordu. Osmanlı’nın son dönemindeki entelektüel ortamlarda bulunur sanat söyleşilerinde yer alırdı. Mihri Müşfik arkadaşlık ve dostluk kurmada başarılıydı. İbrahim Çallı Hikmet Onat Fikret Adil Namık İsmail ve daha pek çokları yakın dosttu. İstanbul’da bulunduğu dönemde Tevfik Fikret ile dost oldu. Batılılaşma döneminde yoğun bir biçimde görülen Fransız etkilerinin edebiyat kısmını Edebiyat-ı Cedide Şairleri oluştururken Mihri Müşfik Hanım da onların yazdıklarını resimleyerek bir “Edebiyat-ı Cedide Resmi” yarattı. Edebiyat-ı Cedideciler’in portrelerini yaptığı da bilinen sanatçı 1915 yılında Tevfik Fikret’in ölümü üzerine yüzünün kalıbını alarak heykelini yaptı. Bu Türkiye’de yapılan ilk mask çalışmasıdır.

1919 yılında İtalya’ya gider. Bu ani gidişinin nedeninin İttihat ve Terakki Cemiyeti mensuplarıyla olan yakın ilişkilerinin olduğu sanılmaktadır. Bir yıl sonra İtalya’dan geri döndüğünde iki yıl daha İnas Sanayi-i Nefise’de ders verir. Bu arada Müşfik Bey ile olan evliliğini de bitirir. 1923 yılında tekrar İtalya’ya döner. Mihri Müşfik Roma ve Paris’te pek çok ressam ve edebiyatçı ile dost olmuştur. Bunlardan biri de İtalyan şair Gabriel d’Annunzio’dur. Onun aracılığı ile Papa’nın portresini yapar ve bir klisenin fresklerinin onarımında çalışır. Vatikan’da ilk kez bir Papa başka dinden bir kadın ressama poz vermiştir. Bu tablo Vatikan Müzesi’ndedir.

Bir ara Türkiye’ye döndüğünde Atatürk’ün ayakta bir portresini yapar ve Çankaya Köşkü’nde bizzat Atatürk’ün kendisine verir. Uzun yıllar kayıp olan bu tablo doksanlı yıllarda ortaya çıkar.

Mihri Hanım kız kardeşi Enise Salih Hanım’ın eşinden ayrılarak İsviçre’de Bale Sanatoryumu’nda ölmesi arkasından da ilk resim dersini verdiği yeğeni Hale Asaf’ın 1938 yılında Paris’te kanserden ölmesinden sonra Paris’te fazla oturamadı. Ülkesinde de kendine yöneltilen baskıcı tutumundan dolayı Amerika’da yaşamaya karar verir. Bir süre New York Washington Chicago’da üniversitelerde konuk resim profesörlüğü yapar ve zengin Amerikan ailelerine özel dersler vererek geçimini sağlar. Fakat yaşlılığı yoksulluk ve zorluklar içinde geçer. 1954 yılında Amerika’da ölür ve Kimsesizler Mezarlığı’na gömülür.

Bu fırtınalı hayatın sonucunda günümüze sınırlı sayıda tablosu kalmıştır. Bu sayı 150 adet ile kayda alınmıştır.

Mihri Müşfik Hanım ve yeğeni Hale Asaf

Mihri Müşfik Hanım’ın Hale (Salih) Asaf’ın ilk resim hocası olmakla birlikte ona resimden vazgeçmesini öğütlediği ve sonraki dönemlerde dargın oldukları bilinmektedir.

Mihri Hanım Hale Asaf’ın yirmili yaşlarını sürdüğü dönemlerden başlayarak onun resimden vazgeçmesini istemiş ve zaman zaman Ben resim yaptım da ne oldu? Sanat karın doyurmuyor... Tablolarını mı yiyeceksin?” ya da “...Ben güzelim başımın çaresine bakarım sende o da yok ama resim yapmaya devam et!.. şeklinde çıkıştığı Taha Toros pekiştirici olarak Mihri Müşfik Hanım’ın yurtdışından göndermiş olduğu bir mektubundan şu satırları yayınlar:

...Senelerce çalışmakla ben neye muvaffak oldum? Hiç.. Üstelik sıhhatimi kaybettim. Vaktiyle «Herkül» idim. Şimdi merdivenleri çıkamıyorum.. San’at beni bu hale koydu..Hele gözlerim hiç görmüyor. Çifte çifte gözlük kullanıyorum.. Parasızım. Bizim gibi -Avrupa’ya nazaran- geri kalmış bir memlekette san’atkarın yolu kadar güç bir yol yoktur. Bizimkisi fazla fedakarlık isteyen bir meslek..

Bugün bana gençliğimi hediye etseler bu meslek uğrunda çektiklerimi çekmek korkusundan reddederdim! Çektiğim meşakkatleri bir ben bilirim bir de Allah bilir..

...Her sanatkar karşısındaki sanatkarı daima kendisinden aptal görür! O’nun on senede yaptığını kendisinin bir senede yapacağını sanır. Bir iki yıl içinde hayatını kurtaracağına köşeyi döneceğine emindir!

Heyhat ve yine heyhat! İşte sanatın esrarı burdadır. Sanatkarın yolu yürüdükçe uzar gider...

...Bizim ailenin yegane hususiyeti inadındadır. Ben herşeyde olduğu gibi sanat hayatım boyunca inadımla yaşadım. Bugün buna bin kere pişmanım.

Bu satırlar Mihri Müşfik Hanım’ın içerisinde bulunduğu durumu açıkladığı gibi hangi koşullar içerisinde yeğenine resmi bırakmasını öğütlediğini de anlatmaktadır.

Tabloları

Taha Toros’un kaleme almış olduğu ve Akbank tarafından Türk resim sanatı yayıncılığına kazandırılan ‘İlk Kadın Ressamlarımız’ isimli yapıtın dipnotlarından sanatçının 1988 yılına kadar yapılan araştırmalarda bilinen Türkiye’de 32 İtalya’da 36 Fransa’da 23 ve Amerika’da 60’ı aşkın olmak üzere 150 dolayında eseri kayıt altına alınmıştır
Sanatçı eserlerinde eşi Müşfik Selami İnegöllü ile evli kaldığı (1905 - 1922) dönemde Mihri Müşfik diğer dönemlerde ise Mihri Rasim imzasını kullanmıştır. sayısı azımsanmayacak yapıtlarında da imzaya rastlanmamaktadır.


Alıntı.

nimlahza isimli Üye şimdilik offline konumundadır  





Hızlı Cevap

Doğrulama Sorusu
Mesajınız:
Yazı şeklini sil
Kalın
Eğik yazı
Altı çizik

Grafik ekle
Alıntı yap [QUOTE]
 
Alanı Küçült
Alanı Büyült

Seçenekler
Stil


Mihri Müşfik Hanım Resimleri

Mihri Müşfik Hanım Resimleri konusu, FOTOĞRAF GALERİSİ / Ünlü Ressamlar ve Resimleri forumunda tartışılıyor.



Benzer Konular

Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Gelin Hanım Tatlısı Tarifi - Gelin Hanım Tatlısı Yapılışı gizem Tatlılar 0 16-11-2009 02:43
Sultan hanım topları Tarifi - Sultan hanım topları Yapılışı gizem Tatlılar 0 10-11-2009 01:35
Fatma Aliye Hanım Biyografi-Fatma Aliye Hanım Kimdir? elif Türkiye'den Biyografiler 0 29-06-2008 11:26
Sadiye Hanım Biyografi-Sadiye Hanım Kimdir? elif Türkiye'den Biyografiler 0 28-06-2008 11:38
Mihri Belli Biyografi-Mihri Belli Kimdir? elif Türkiye'den Biyografiler 0 26-06-2008 12:27

Üye olmadan soru sorabilirsiniz!

Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 11:54 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.2 ©2010, Crawlability, Inc.
Web Stats